اهواز؛

بازگشت انسان به خود با اعتکاف

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت اعتکاف را راهی برای دور شدن از غفلت و بازگشت انسان به خود عنوان کرد.

بازگشت انسان به خود با اعتکافبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر علوی‌کیا، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت با بیان اینکه در اعتکاف موضوع اصلی این است که انسان به خود بازگردد، گفت: اعتکاف راهی برای دور شدن از بیماری مهلک غفلت است که یکی از بزرگ‌ ترین آفت‌های متدینان است.

وی افزود: اعتکاف یعنی انسان زمانی را برای خلوت پیدا کند؛ در این مراسم همه یک هدف مشترک دارند بنابراین در میان جمع هم می‌شود که انسان معتکف باشد.

علوی کیا تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در پایان ماه مبارک رمضان اعتکاف خود را آغاز می ‌کردند و 10 روز را به اعتکاف می‌گذراندند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت اذعان داشت: در قصص مختلف انبیاء نیز مسأله اعتکاف مورد تأکید است. در اعتکاف موضوع اصلی این است که انسان به خود بازگردد. در فضای برگزاری اعتکاف انسان از عادت‌های روزمره بازگشته و با خلوت کردن، مسائل بیرونی را فراموش می‌کند.

وی یکی از بزرگ‌ ترین آفت‌های متدینان را غفلت دانست و خاطرنشان کرد: برای افرادی که گرایش‌های مذهبی دارند و اخلاق، قیامت و دین برای آن‌ها اهمیت دارد، غفلت می تواند یک آفت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرعلوی‌کیا بیان داشت: در اخلاق اسلامی تأکید شده است که انسان‌ها حداقل روزانه 5 دقیقه را به خود اختصاص دهند، درحالی‌که در این دوره ما بیش از اینکه برای خود فرصت بگذاریم، برای دیگران وقت می‌گذاریم.

مراسم معنوی اعتکاف با حضور 400 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار و در این آیین عبادی 130 دانشجوی پسر و 270 دانشجوی دختر در روزهای 22 تا 24 فروردین‌ماه جاری به‌ترتیب در مسجد شهدا و مسجد امام خمینی (ره) این دانشگاه معتکف می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.