مشاور ظریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

حمله موشکی آمریکا به سوریه‬‎ برای جبران شکست در حلب بود

شیخ‌الاسلام با اشاره به تضعیف میدانی، روحی و سیاسی تروریست‌ها بعد از آزادسازی حلب بیان داشت: حمله آمریکا به منظور تغییر معادله موجود صورت گرفت.

حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی العسیرات‬‎ جبران شکست در حلب بودحسین شیخ‌ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمله اخیر آمریکا به فرودگاهی در سوریه را در راستا جبران شکست تروریست‌ها در حلب خواند و گفت‌: با آزادسازی حلب معادله عوض شد و نقش آمریکایی‌ها، آل‌سعود حکومت‌های شاهنشاهی در منطقه کم شد.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه بر این اساس توازن بعد از پیروزی حلب در آستانه تثبیت شد، اظهار داشت: در نشست آستانه ایران، روسیه و ترکیه شرکت کردند و چون ایران و روسیه از طرف دولت سوریه حاضر بودند و ترکیه‌ هم از طرف تروریست‌ها شرکت کرده‌ بود، معادله به صورت 2 به 1 تغییر کرد و بعد از پیروزی حلب از نظر میدانی و سیاسی دولت و مردم سوریه، تروریست‌ها را مقابل نیروهای پشتیبان آن‌ها تنها گذاشتند.

وی مهمترین‌ کاری را که دولت سوریه باید به منظور جلوگیری از تغییر این معادله انجام دهد، ممانعت از اثرگذاری این حمله برای تغییر موازنه میدانی خواند و تاکید کرد: آمریکایی‌ها بخاطر روحیه دادن به تروریست‌هایی که بعد از آزادسازی حلب دچار شکست شده بودند این اقدام را انجام داد تا یک فاکتور جدیدی به این مسئله اضافه کنند و روحیه آن‌ها را در صحنه سیاسی و میدانی بازسازی کنند.

شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه مهمترین کار دولت سوریه این است که اجازه ندهد این معادله عوض شود بیان داشت: ما هم از این مسئله پشتیبانی می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه دولت سوریه از طریق سازمان ملل متحد باید اقدامات خود را پیگیری کند، خاطر نشان کرد: اگرچه از این راه هم به جایی نمی‌رسد زیرا سازمان ملل خود کاره‌ای نیست و در دست آمریکا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.