گرگان؛

توصیه های هواشناسی به کشاورزان گلستانی

هواشناسی گلستان به کشاورزان گلستانی توصیه هایی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ اداره کل هواشناسی گلستان در اطلاعیه ای اعلام کرد، در مزارع تکثیری گندم و جو اقدامات لازم در باره مدیریت تغذیه گیاهی و مصرف ریزمغذی ها، آبیاری تکمیلی و عملیات مخلوط کشی انجام گیرد.

کشاورزان گندم کار و جو کار با توجه به پیش بینی بارندگی در روزهای آینده نسبت به تهیه و پخش کود سرک ازته به میزان 100 کیلوگرم و کلرور پتاسیم به نسبت 75 تا 100 کیلوگرم در هکتار به غیر از اراضی که EC بالای 6 دارند ، اقدام کنند.

همچنین به کشاورزان توصیه شده در اراضی شمالی استان کود سرک با پوشش گوگردی باشد . یا سولفات آمونیوم استفاده شود.

با توجه به پیش بینی آغاز بارندگی دربعدازظهر دوشنبه توصیه می شود کشاورزان از سمپاشی مزارع روز دوشنبه خودداری کنند.

مناطقی که مشکل فوزاریوم سنبله در سنوات گذشته وجود داشته است سم پاشی با یکی از سموم رکس دو ، فالکن، آمیستا ، اکسترا یا آلتی کمبی در مرحله گلدهی توصیه می شود و مبارزه با بیماری برگی در مزارع تکثیری جو در مرحله سنبله با یکی از سومو تبلت یا فولیکور انجام شود.

همچنین مزارع کلزایی که در مرحله شروع گلدهی هستند جهت افزایش عملکرد در واحد سطح تعداد 2 کندو زنبور عسل در هکتار مستقر کنند.

با توجه به پیش بینی وضعیت جوی استان به هم استانی ها توصیه می شود از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه از اسکان و تردد در مناطق مجاور آبراهه ها و رودخانه ها ی مناطق تفرجگاهی جنگلی به لحاظ احتمال افزایش دبی رودخانه ها اجتناب کنند.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.