در گفتگوی تلفنی؛

رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و روسیه حمله موشکی آمریکا به سوریه را محکوم کردند

رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و روسیه با محکوم کردن عملیات موشکی آمریکا علیه سوریه، آن را تجاوز قطعی به یک کشور مستقل دانستند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای فدراسیون روسیه، پیرامون تحولات سوریه و تهاجم موشکی و تجاوز آمریکا به این کشور به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

 در این گفت‌وگو سرلشکر باقری با تسلیت حادثه اخیر تروریستی سن پترزبورگ به دولت ملت و نیروهای مسلح روسیه، برای مردم این کشور آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

همچنین در این گفت‌وگو طرفین با محکوم کردن عملیات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه آن را تجاوز قطعی و آشکار به یک کشور مستقل دانستند که با برنامه‌ریزی‌های قبلی و با هدف کند کردن روند پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدان آن و تقویت روحیه تروریست‌ها و حامیان آنها صورت پذیرفته است.

رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح دو کشور با تاکید بر عزم و اراده ایران و روسیه در مقابله با تروریست‌های تکفیری تاکید کردند: مبارزه با تروریسم ادامه یافته و عملیات‌ها علیه تروریست‌ها در سوریه تشدید خواهد شد.

طرفین در این گفت‌وگو حادثه شیمیایی خان شیخون را یک حادثه مشکوک قلمداد و تصریح کردند: ایران و روسیه معتقد هستند پیشنهاد سوریه مبنی بر انجام یک بازرسی و تحقیق میدانی از سوی گروهی بیطرف می‌تواند حقیقت حادثه هولناک خان شیخون را برای افکار عمومی و مردم جهان روشن سازد.

سرلشکر باقری و ژنرال گراسیموف در پایان بر ادامه همکاری‌های دو کشور با دولت و ارتش سوریه تا شکست کامل تروریست‌ها و حامیان آنها در این کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار