همدان؛

برگزاری اردیبهشت مفاخر همدان با نکوداشت آیت‌الله احمدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اردیبهشت مفاخر استان،امسال با نکوداشت آیت‌الله دکتر احمد احمدی برگزار می‌شود.

ادریبهشت مفاخر همدان با نکوداشت آیت‌الله احمدی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی گفت: این مراسم هفتم اردیبهشت ماه با حضور اساتید فلسفه و علوم انسانی و اصحاب فرهنگ و هنر استان در همدان برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه آیت‌الله احمدی سال ١٣١٢ در ملایر به دنیا آمده افزود: ایشان دارای مدرک دکتری فلسفه غرب از دانشگاه تهران و خارج فلسفه اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه آیت‌الله احمدی کارنامه درخشانی و تأثیرگذاری در زمینه فلسفه و علوم انسانی دارد، افزود: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ١٣٦٣ تاکنون، ریاست دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس، مدیر گروه فلسفه دانشگاه تهران و ریاست سازمان مطالعه و تدوین(سمت) برخی از سوابق ایشان است.

عبادی با بیان اینکه آیت‌الله احمدی ده‌ها مقاله تخصصی چاپ شده در زمینه‌های مختلف بخصوص فلسفه غربی و اسلامی دارد بیان کرد: تأملات در فلسفه اولی (ترجمه)‌، نقد تفکر فلسفی غرب (ترجمه)، تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق (ترجمه)، بن لایه‌های شناخت (تألیف) که حاوی آراء خاص او در فلسفه است و نقدی بنیادی است بر فلسفه کانت و برخی فلسفه‌های غربی و اسلامی و... برخی از آثار ایشان است.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.