ججت الاسلام والمسلمین رضایی:

مردم با مراجعه به حساب 100 به رفع مشکلات مسکن کمک کنند/ دولت اسلامی برای مسکن چاره‌ای بیندیشد

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن گفت: مردم به حساب 100 بنیاد مسکن مراجعه کنند و با کمک‌های خود برای رفع مشکلات مسکن قدمی بردارند.

مردم با مراجعه به حساب 100 بنیاد مسکن به رفع مشکلات مسکن کمک کنند/بر دولت اسلامی واجب است برای مسکن چاره‌ای بیندیشدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین رضایی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه با توجه به سالگرد فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میلاد جوادالائمه اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه در اکثر کشورها امروزه مشکل مسکن است برخی‌ فکر می‌کنند تامین مسکن وظیفه دولت است و در برابر آن برخی نیز بر این باورند که تامین مسکن به عهده خود انسان‌هاست. در این باره امام خمینی (ره) فرمانی صادر کردند و راهکاری ارائه دادند مبنی بر اینکه هم دولت و هم مردم بایستی هر دو دست به کار شوند و مسکن را تامین کنند.

وی ضمن اشاره به بازگشایی حساب 100 امام در شعب بانک ملی افزود: بر دولت اسلامی واجب است که در خصوص مسکن چاره‌ای بیندیشد. امام راحل خود با افتتاح حساب 100 در شعب بانک ملی جهت کمک به خانه سازی برای مردم و واریز پول به این حساب از طریق خیرین اقدام کردند و در این باره با کمال تواضع از ملت شریف ایران استمداد جستند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص شکل‌گیری این بنیاد تصریح کرد: بدین منظور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شکل گرفت و پس از انقلاب 3 میلیون و 926 واحد را در اختیار مردم محروم قرار داد. یکی از کارهای مهم دیگر بنیاد مسکن خانه سازی برای روستاییان بود. چرا که آن‌ها مسکن مقاومی نداشتند و در این راه با تلاش‌های بنیاد مسکن 1 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در روستاها بهسازی شد. همچنین تا به امروز یک میلیون و 370 هزار واحد مسکونی در مناطق آسیب دیده از جنگ، زلزله، سیل ایجاد شده است. در سال 1395 نیز 45 هزار واحد در استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، گیلان و مازندران ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در خصوص آموزش به روستاییان در زمینه خانه سازی و طرح عمران یا هادی روستایی بیان داشت: وزارت مسکن در این زمینه گام‌های موثری برداشته و در دوران پس از انقلاب برای آن‌ که روستاها از حالت نامناسب خود در بیایند طرح هادی را برای روستاهای بیش از 20 خانوار ایجاد کردیم و بیش از 370 هزار خانه روستایی را که در مسیل بوده بهبود بخشیده‌ایم تا وضعیت بهتری تغییر پیدا کند. همچنین 25 میلیون متر مربع راه در روستاها را آسفالت کردیم و میزان 3 میلیون و 225 سند را تحویل روستاییان دادیم.

حجت الاسلام رضایی در خصوص انجمن‌های خیریه مسکن تصریح کرد: بنیادمسکن به عوامل فوق اکتفا نکرده و انجمن‌های خیریه‌ای را در زمینه مسکن به راه انداخته که فعالیت خوبی داشته است. 31 استان، 28 شهرستان و بیش از هزار و 500 نفر به صورت افتخاری در این طرح شرکت کرده‌اند و تا کنون از ماحصل آن احداث 30 هزار واحد آغاز شده که 20 هزار واحد از آن در اختیار صاحبانش قرار گرفته است. همچنین با همکاری بنیاد مسکن و بهزیستی 7 هزار و 737 واحد مسکونی در اختیار خانوارهایی که بیش از 2 معلول دارند با وام بلاعوض 30 میلیون تومان قرار گرفته است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دو خواسته از مردم و دولت دارم که مردم به حساب صد بنیاد مسکن مراجعه کنند و با کمک‌های خود در جهت رفع مشکلات مسکن کشور قدمی بردارند همچنین دولت نیز باید فکری برای روستاها کند تا با ایجاد اشتغال در روستاها از مهاجرت نسل جوان به شهرها جلوگیری کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار