یک عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشور نباید از عرصه رقابت جا بماند/ رشد ۸ درصدی مستلزم جذب سرمایه گذار خارجی/ مشکلات بانکی همچنان پارجاست!

به منظور دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی و با توجه به گشایش‌های بین المللی اخیر باید توجه دولت به جذب سرمایه گذاری خارجی متمرکز شود تا این مهم به یک آرزو تبدیل نشود.

احمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کشور ما وجود تحریم‌های بین المللی طی چند سال اخیر باعث فاصله گرفتن کشور از تجارت جهانی شده بود، گفت: از آنجایی که تجارت جهانی روز به روز روند صعودی خود را طی می‌کند لذا کشور ما نیز می‌بایستی از طریق فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، شرایط را برای ایفای نقش در عرصه بین المللی آماده کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با لغو تحریم‌های بین المللی شاهد یک سلسله گشایش هایی در این بخش بوده ایم، اما هنوز کشور با مشکلات بانکی دست و پنجه نرم می‌کند که رفع این معضل مستلزم اتخاذ سیاست‌های مناسب و تنظیم برنامه‌های مدون است.

کیمیایی اسدی تصریح کرد: تحریم‌های بین المللی در مواردی چند منجر به توسعه کشور و دستیابی به خودکفایی در برخی از حوزه‌ها شده بود، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که در دنیای حاضر، انتقال تکنولوژی تنها از طریق تعامل بین المللی میسر می‌شود و واژه خودکفایی زمانی معنا پیدا می‌کند که روند افزایشی فناوری‌ها و به تبع رشد اقتصادی باشیم.

این عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه عنوان کرد: با توجه به وضعیت راکد انرژی در زمان تحریم‌ها به راحتی می‌توان دریافت که فاصله از تجارت جهانی می‌تواند عواقبی را برای هر کشوری به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش صادرات می‌تواند زمینه را برای اشتغال پایدار فراهم کند، افزود: با توجه به پتانسیل بالای کشور در حوزه کشاورزی، می‌توان از طریق تنظیم برنامه‌های مدون شرایط را برای تحقق این امر مهیا ساخت کمااینکه تجربه ثابت کرده که طی چند سال اخیر به این مهم، توجه ویژه‌ای شده است.

اسدی کیمیایی در پایان بیان کرد: از سوی دیگر دولت می‌بایستی توجه خود را در بخش جذب سرمایه گذاری خارجی متمرکز کند تا بدین وسیله، شرایط برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی مهیا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار