تاکید ترزا می بر لزوم تحقیق درباره حمله شیمیایی سوریه

نخست وزیر انگلیس بر لزوم تحقیق درباره حمله شیمیایی در سوریه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ترزا می در اظهاراتی در گردهمایی حزب حاکم محافظه کار در ناتینگهامشر برای تبلیغات انتخابات محلی، در جواب سوال خبرنگاری درباره مذاکرات برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) گفت قرار است برای ملاقات با دونالد توسک رئیس شورای اروپا به لندن برگردم. ما درباره شروع مذاکرات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفتگو خواهیم کرد و اینکه چگونه این مذاکرات را جلو خواهیم برد. من نامه لازم برای به جریان انداختن ماده 50 را ارسال کرده ام. ما خیلی روشن گفته ایم که می‌خواهیم شراکت عمیق و ویژه با اتحادیه اروپا را حفظ کنیم و فکر می کنم که طرف مقابل نیز همین را در نظر دارد. من با دونالد توسک گفتگو خواهم کرد که چگونه می توانیم در چارچوب زمانی که داریم اطمینان حاصل کنیم می توانیم توافقی به دست آوریم که به نفع مردم انگلیس باشد و البته معتقدم که این توافق به نفع اتحادیه اروپا نیز خواهد بود. 

خبرنگاری پرسید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز گفت اسد از برخی خطوط (قرمز) عبور کرده است. آیا اگر آمریکا بخواهد اقدام نظامی علیه سوریه انجام دهد، انگلیس از اقدام نظامی آمریکا حمایت می کند؟

ترزا می گفت درباره حمله شیمیایی که در سوریه اتفاق افتاد ، روشن است که سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید به زودی درباره این مسئله تحقیق کند و همه واقعیات مربوط به این اتفاق را روشن کند. این حمله انزجار آور است. 

وی در ادامه مدعی شد: اگر ثابت شود که این کار را رژیم اسد انجام داده است، وحشیگری آن رژیم را نشان می دهد. چیزی که می خواهم بگویم این است همه آنهایی که از این رژیم حمایت می کنند از جمله روسیه لازم است از نفوذ خود استفاده کنند و جلوی اسد را از بمباران مردم خود و چنین برخوردی با مردم خود بگیرند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار