اردبیل؛

توزیع 60 هزار اصله نهال پسته برای اولین بار در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع 60 هزار اصله نهال پسته برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عدیل سروی افزود: علاوه بر این ۳۵۰ هزار اصله نهال اصلاح شده پسته توزیع می‌شود و ۶۰ هزار اصله نهال پسته برای اولین بار در سال جاری جهت توزیع، تولید خواهد شد.

وی به توسعه کشت بادام ‌زمینی در 2 هزار هکتاراشاره کرد و گفت: پیش از این نیز کشت بادام‌ زمینی در 2 هزار هکتار عملیاتی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توسعه کشت زعفران، پسته و بادام‌زمینی تولیدی استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های الگوی جدید کشت به تمامی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان اردبیل ابلاغ شده است.

عدیل سروی افزود: با هدف ایجاد ارزش‌افزوده و مدیریت منابع آبی و خاکی الگوی کشت محصولات کشاورزی استان نیازمند اصلاح بود که برای هر شهرستان متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط الگوی کشت تعریف شده است.

وی متذکر شد: بر همین اساس طی سال‌های گذشته کشت محصولات کشاورزی با ارزش‌افزوده بالا و مصرف آبی کمتر توسعه‌یافته است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آن جمله می‌توان به توسعه کشت زعفران، عناب، پسته، بادام‌زمینی، آفتاب‌گردان، دانه‌های روغنی، بادام درختی و گیاهان دارویی اشاره کرد.

سروی با بیان اینکه توسعه کشت در سال جاری نیز دنبال می‌شود، ادامه داد: از آن جمله کشت زعفران و گیاهان دارویی در ۱۱۰ هکتار با اشتغال‌زایی ۵۰ نفر برنامه ریزی شده است.

وی به صدور مجوز تأسیس و راه‌اندازی پنج واحد فرآوری و بسته‌بندی زعفران در شهرستان‌های نمین، خلخال و گرمی نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.