تبریز؛

اجرای طرح پیاده‌ راه خیابان جمهوری اسلامی تبریز

استاندار آذربایجان شرقی بر زمینه‌سازی و تمهید مقدمات اجرای این طرح تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، با بیان اینکه وضعیت نامطلوب محدوده بازار تبریز و بی‌نظمی ترافیکی در این محدوده در شأن شهری تاریخی و فرهنگی مثل تبریز نیست، گفت: سامان‌دهی این محدوده ضروری است و بر این اساس کلیات طرح پیاده‌راه خیابان جمهوری اسلامی حدفاصل میدان شهدا تا میدان نماز تصویب می‌شود.
 
وی تاکید کرد: مقدمات اجرای این طرح که برای شهر تبریز اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، باید در سال جاری فراهم و تا ابتدای سال 97 بهره‌برداری از آن آغاز شود تا در بحث تبریز 2018، محیط مناسبی برای جذب گردشگران و رفاه و آسایش شهروندان تبریزی ایجاد شود.
 
جبارزاده با اشاره به فواید اجرای این طرح از نظر ترافیکی و رونق کسب‌وکار در محدوده اجرای آن، گفت: آماده‌سازی و توجیه افکار عمومی و بیان فواید و تاثیرات مثبت اجرای طرح به‌نحوی که این طرح به یک مطالبه عمومی تبدیل شود ضروری است.
 
وی افزود: طرح پیاده‌راه جمهوری اسلامی باید مکمل بازار تبریز بوده و با گذشته تاریخی و فرهنگی این شهر و همچنین برخی مسائل ترافیکی سازگاری داشته باشد که برای این منظور مطالعات بیشتری نیاز است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی باید جزو اولویت‌های شهرداری‌های استان باشد، گفت: شهرداری‌ها باید در کنار راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، مسائل ترافیکی و حمل‌ونقل را جزو برنامه‌های خود در سال 96 قرار دهند.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه بیشترین تلفات سوانح رانندگی ناشی از خطای انسانی است، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و هنرمندان برای آموزش و فرهنگ‌سازی عمومی در این زمینه کاری ضروری است و امیدواریم سال 96 سالی باشد که با همت و مدیریت دستگاه‌های مسئول، تلفات رانندگی را به حداقل ممکن کاهش دهیم.
 
پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه استفاده از شیوه‌های نوین برای کنترل ترافیک را ضروری دانست و افزود: در سال گذشته 28 دوربین کنترل ترافیک جاده‌ای در استان نصب شد و 30 دوربین دیگر نیز در حال نصب است.
 
در این نشست گزارشی از مطالعات طرح پیاده‌ راه خیابان جمهوری اسلامی تبریز به طول 600 متر حدفاصل میدان شهدا تا میدان نماز، ارائه و در خصوص نحوه اجرا و مسائل فنی و تخصصی این طرح بحث و تبادل نظر شد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید نوری
۲۱:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
برای کم کردن ترافیک بازارراههای بهتری وجود دارد مثلا زیاد کردن پارکینگ در محدوده بازار و اجرای طرح زوج وفرد در محدوده بازار که باعث می شود ترافیک به نصف کاهش یابد.توریست برای دیدن خیابانهای بازار نمی ایند بلکه برای دیدن زیبایی های داخل بازار می ایند.اگر بودجه اضافی دارید برای مرمت داخل بازار خرج کنید.