اردوغان: گروه های تروریستی همسایه ترکیه نخواهند شد

رئیس جمهوری ترکیه گفت گروه های تروریستی هرگز همسایه این کشور نخواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: گروه های تروریستی مانند حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک هستند، هرگز همسایه ترکیه نخواهند شد.

 اردوغان روز چهارشنبه در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در اجتماع کدخدایان در شهر آنکارا، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را دشمنان ترکیه در منطقه خواند و افزود: اصلا نگران نباشید چرا که ما کمر آنها را در جرابلس و الراعی شکستیم.

وی در ادامه با بیان این که در سالهای اخیر و در دوره حاکمیت حزب عدالت و توسعه فعالیت گسترده ای برای تغییر سیستم حکومتی انجام شده است، اظهار کرد: ما گام به گام به این مرحله رسیده ایم و دیگر دوره حرف زدن نیست.

وی اضافه کرد: تصمیم نهایی را ملت پای صندوق های رای خواهد گرفت و در همه حال برای تمام موافقان و منتقدان اردوغان احترام قائلم.

وی مدعی شد: تنها گروه های تروریستی تجزیه طلب، گروه فتح الله گولن، کینه توزان، داعش، غرب، برخی سران کشورها و آنهایی که مقابل پارلمان سوئیس اسلحه به سوی عکس سر من نشانه گرفته بودند، اردوغان را دوست ندارند.

وی ادامه داد: معتقدم که مخالفان و منتقدان قبول دارند که نباید علیه اردوغان، ترکیه و ملت کاری کرد و همین که مردم ما را دوست داشته باشند، بپذیرند و رضایت آنها را جلب کنیم، کافی است.

وی در ادامه با پیش بینی فروپاشی رفاه مصنوعی در اتحادیه اروپا گفت: میانگین سنی در کشورهای اتحادیه اروپا به طور متوسط 43 سال است و نمی توانند فرصت های کسب و کار برای جوانان ایجاد کنند.

اردوغان افزود: کسانی که ترکیه را با اقتصاد، روادید و تجارت تهدید می کنند، باید به خودشان نگاه کنند چرا که وضعیت آنها خوب نیست و به زودی با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد و در ادامه درآمد، سرمایه گذاری و حجم تجارت آنها کاهش یافته و در مقابل وام ها و میزان بیکاری در آن کشور افزایش خواهد یافت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
اردوغان:همین که مردم ما را دوست داشته باشند، بپذیرند و رضایت آنها را جلب کنیم، کافی است

سعی کن رضایت خدارو جلب کنی،کمکهای دارویی و تسلیحاتی به داعش رو قطع کن چون با این کارت مردم بی گناه سوریه و عراق رو میکشی و خدا هم اینو دوست نداره
در ضمن مردم به راحتی نظرشون عوض میشه
آخرین اخبار