زنجان؛

کوهنورد زنجانی برای صعود به قله لوتسه راهی کشور نپال شد

مراسم بدرقه کوهنورد زنجانی برای صعود به قله لوتسه با حضور مسئولین استانی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسین مقدم همراه با سه ایرانی دیگر و یک تیم صعود عازم قله 8 هزار و 516 متری لوسته در کشور نپال شد.

گفتنی است که لوتسه ( Lhotse ) با ارتفاع ۸۵۱۶ متر چهارمین قله مرتفع جهان است که در مرز تبت (چین) و نپال قرار دارد. این قله از طریق گردنه جنوبی به اورست متصل است. جبهه پرشیب جنوبی، این قله را تبدیل به یکی از سخت‌ترین قله‌های جهان برای صعود کرده است. همسایگی با بلندترین قله جهان٬ اورست٬ باعث شده که کوهنوردان پیشرو به آن اعتنای اندکی داشته باشند.

این کوهنورد زنجانی توانسته تاکنون به قله دماوند از هشت مسیر مختلف، به قله علم کوه از پنج مسیر مختلف، به قله سبلان از مسیرهای مختلف در تمام فصول سال، به یخچال سبلان و یخار، بلندترین یخچال طبیعی ایران در زمستان و دیگر فصول و به یخچال کسری در فصول مختلف سال و به بیش از30 قله بالای چهار هزار متر به دفعات در نقاط مختلف کشور صعود کند.

صعود به قله تیلی چوپیک (7134 متر) سال 87 و کسب مدال برنز آسیا، قله موستاق آتا (7546 متر) در سال 88 و کسب نشان نقره آسیا، قله ماناسلو (8163 متر) در سال 90 و کسب مدال برنز جهان، قله گاشربروم 1 (8068 متر) و گاشربروم 2 (8035 متر) در سال 90 و کسب نشان برنز جهان، قله ماکالو (8463 متر) در سال 91 کسب مدال نقره جهان، مربی تیم ملی در صعود به سه قله در منطقه هیمالیای هندوستان و فعالیت بر روی منطقه آلپ و صعود قلل و یخچال های مختلف در این منطقه (فرانسه و ایتالیا) از دیگر صعودهای پرافتخار این کوهنورد زنجانی است .

حسین مقدم مسئول کارگروه کوهنوردی و هیمالیانوردی استان زنجان بوده و با هیات کوهنوردی بسیج کشور و فدراسیون کوهنوردی کشور نیز همکاری دارد.

 


انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.