مجوز کاوش گورستان باستانی ریگان صادر شده است

مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گفت: مجوز کاوش گورستان باستانی ریگان صادر شده است.

 مجوز کاوش گورستان باستانی ریگان صادر شده استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  مهدی امیر تیموری مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در جلسه بررسی کاوش محوطه تاریخی ریگان  گفت: مجوز کاوش گورستان باستانی ریگان صادر شده است که به زودی عملیات کاوش در شهرستان آغاز خواهد شد. 

 امیر تیموری بیان کرد : از زمان شناسایی این گورستان نیروهای یگان حفاظت به صورت 24ساعته در این محوطه تاریخی گشت زنی می نمایند . 

وی افزود: کار کاوش اضطراری این محوطه تاریخی که به دوران هخامنشی و اشکانیان بر می گردد به زودی آغاز خواهد شد . 

معاون میراث فرهنگی استان در این جلسه بیان داشت محوطه تاریخی ریگان به عنوان پایگاه ویزه دائمی  در حوزه باستان شناسی در نظر گرفته شده است . 

حمید روحی بیان داشت: با تامین اعتبارات کار حفاری این محوطه تاریخی با حضورکارشناسان وباستان شناسان بومی منطقه انجام خواهد شد . 

وی افزود: ریگان از جمله مناطقی است که در زمینه گردشگری پتانسیل خوبی دارد که سرمایه گذارانی در این منطقه سرمایه گذاری نمایند تسهیلاتی در اختیار 
انها قرار خواهد نمود . 

معاون میراث فرهنگی استان گفت: تا کنون در استان کرمان بیش از 700بنای تاریخی ثبت ملی شده است که این مکانها به فضای کار افرینی تبدیل خواهند 
شد . 
روحی بیان داشت: سرمایه گذارانی که قصد کار افرینی را در این مکانها داشته باشند تسهیلاتی به انها پرداخت خواهد شد . 

وی از راه اندازی اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری شهرستان به زودی خبر داد و افزود: چارت اداری این اداره مصوب شده است.
 
فرماندار ریگان در این جلسه گفت: شهرستان ریگان دارای 50اثر تاریخی می باشد که تنها یک اثر ثبتی دارد .

امین باقری افزود: جای اداره میراث فرهنگی در این شهرستان خالی می باشد که اداره میراث فرهنگی استان تا کنون در این شهرستان اقداماتی انجام نداده 
است . 

وی افزود:حفظ میراث فرهنگی وظیفه همگان می باشد که میراث فرهنگی استان تا کنون در این زمینه  کوتاهی نموده است.
 
فرماندار ریگان  اظهار کرد:  اگر اداره میراث استان برنامه ای مدون وساختاری قوی در این شهرستان داشته باشد از ان حمایت  خواهیم نمود. 

باقری خواستار راه اندازی اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری در این شهرستان شد . 

وی گفت: در ایام نوروز میراث فرهنگی وگردشگری استان در زمینه معرفی شهرستان وخدمات رسانی به مسافران وگردشگران نوروزی امسال  کوتاهی نموده 
است .

سیلاب سال گذشته گورستانی با قدمت 2500ساله را در ریگان شناسایی که تا کنون 700اثر تاریخی از این محوطه شناسایی شده است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار