فتح اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت برابری میانگین سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده با سایر نقاط شهرتهران

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:ضرورت دارد میانگین سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده با سایر نقاط شهر تهران برابر باشد.

ضرورت برابری میانگین سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده با سایر نقاط شهرتهرانعبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه خدمات شهری شهرداری تهران نقش مهمی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دارد از این رو کمیته‌های هماهنگی و برنامه ریزی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی، تأمین زیرساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی در محلات دارای بافت فرسوده با هدف متمرکز کردن خدمات شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف شهرسازی، اجتماعی، فرهنگی و غیره تنظیم و مشخص شده است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا میانگین سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده با سایر نقاط شهر تهران برابر باشد تا ساکنان و مالکان این بافت‌ها که در روند نوسازی با شهرداری همکاری می‌کنند بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

فتح اللهی با بیان اینکه نفوذ ناپذیری، وجود معابر و گذرگاه‌های تنگ و تاریک در محلات فرسوده از جمله مواردی است که نیاز به توجه ویژه دارد و موجب همکاری بیشتر با حوزه خدمات شهری شهرداری تهران می‌شود، افزود: میانگین تراکم طبقات قبل از روند نوسازی 1.5 تا 2 طبقه است که پس از نوسازی به 4 تا 6 طبقه افزایش می‌یابد و این امر باعث کاهش سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده می‌شود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان گفت: کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در جهت ارتقای کیفیت سطح زندگی شهروندان به خصوص در مناطق محروم و فرسوده از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری از جمله معاونت‌ها، سازمان ‌ها، شرکت‌ها و سایر مجموعه‌های شهرداری بهره‌مند می‌شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار