اصفهان؛

بازدید بیش از 43 هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی اردستان

فرماندار شهرستان اردستان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی امسال 43 هزار و 699 نفردر شهرستان اردستان اقامت کرده و از آثار تاریخی این شهرستان دیدن کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا غیور عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه تاریخی مسجد جامع اردستان، قنات دوطبقه و موزه مردم شناسی زواره به ترتیب پربازدید ترین آثار تاریخی بوده اند.

وی افزود: با توجه به ثبت جهانی قنات دوطبقه مون اردستان امسال تعداد بازدید کنندگان این قنات 100 درصد نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

علیرضا غیور گفت: از نظر فروش بلیت در مکان های تاریخی و گردشگری در میان شهرستان های استان اصفهان، پس از نائین رتبه دوم استان به اردستان تعلق گرفت هم چنین از ظرفیت مردمی به ویژه انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در خصوص راهنمایی و معرفی بناهای تاریخی به طور مطلوب استفاده شد.

فرماندار اردستان خاطر نشان کرد: با توجه به اطلاع رسانی موثر و معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان، افزایش 50 درصدی اسکان مسافران نسبت به سال گذشته را شاهد بوده ایم و استقبال خوبی از مرکزهای اقامتی صورت گرفت.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان اردستان گفت: امسال با توجه به مصوبه های ستاد هماهنگی خدمات سفر از دی ماه سال گذشته تا ابتدای سال جاری تعداد 20 هزار نسخه راهنمای گردشگری در قطع A2 توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چاپ و در اختیار گردشگران قرار داده شده است.

غیور خاطر نشان کرد: این بروشورها شامل اطلاعات تاریخی، فرهنگی، تصویر بناهای تاریخی،نقشه شهراردستان، زواره و مهاباد و شماره تلفن های ضروری و معرفی تاسیسات گردشگری و خدمات رسان به مسافران و اطلاعات بقعه های متبرکه و امامزادگان شهرستان بود.

وی هم چنین گفت: این برشورها در ایستگاه های امنیت و سلامت، پلیس راه، شهرداری ها، کیوسک های نیروی انتظامی و چادرهای جمعیت هلال احمر در اختیار مسافران قرار داده شده است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان اردستان اظهار کرد: با افزایش گشت های پلیس راهور و همکاری مجموعه دستگاه ها و اداره های دولتی با پلیس راهور شاهد کاهش حادثه های جاده ای منجر به فوت در ایام تعطیلات نوروز بوده ایم و تنها یک مورد فوتی گزارش شد که نسبت به مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشته است.

فرماندار اردستان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در زمینه انعکاس اخبار و معرفی جاذبه های گردشگری و بازدید مسافران از این مکان ها از کلیه دستگاه های زیربط در امر خدمات رسانی به مسافران نوروزی تشکر کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار