اهواز؛

گرده افشانی دو سوم نخلستان های شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان از گرده افشانی دوسوم نخلستان های این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ جبار حمادی ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان افزود:عملیات گرده‌افشانی خرما از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای تولید خرمای مرغوب و اقتصادی است که با توجه به زود روس بودن و دیررس بودن محصول خرما برای دو میلیون 140 هزار نخل در حال انجام است.

وی اظهار داشت:10 هزار هکتار از نخلستان‌های شادگان مثمر است و بقیه شامل پاجوش خرما و نخل‌های کهن‌سال می‌باشد که محصول کمی از آن‌ برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان تصریح کرد: گرده‌افشانی نخیلات بیشتر به صورت سنتی و دستی به دو شکل گذاشتن گرده نر بین خوشه‌های ماده و پاشیدن گرده روی خوشه‌های ماده صورت می‌گیرد.

حمادی از 'غنامی، حساوی، غیبانی و وردی ' به عنوان مهم ترین خرمای شادگان برای تهیه گرده نر یاد کرد و گفت:در کنار گرده‌افشانی اقداماتی نظیر هرس برگ‌ها و جوش‌های اضافی درخت نخل انجام می‌شود و این کار تا پایان فروردین ادامه دارد.

وی گفت:سال زراعی گذشته به دلیل مشکلات ناشی از کمبود آب و شرایط آب‌وهوا ازجمله گردوخاک و بیماری 300 هزار تن خرما از نخلستان‌های شادگان برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری محصول بیشتری از نخلستان‌های شادگان برداشت شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.