قزوین؛

بازدید بیش از ۷۰۰ هزار گردشگر از اماکن مذهبی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت:در تعطیلات نوروز بیش از ۷۰۰ هزار گردشگر و زائر از اماکن مذهبی استان دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ به گفته حجت الاسلام غلامرضا عادل، امامزاده حسین (ع) بیشترین آمار گردشگران مذهبی را به خود اختصاص داده است و آستان مقدس چهار انبیاء (ص)، آمنه و حلیمه (ع) قزوین، سلطان سید محمد (ع)، اسماعیل (ع) شهر قزوین، باراجین و فلار، امامزاده علی اصغر (ع) زرآباد، احمد محمود (ع) حصارخروان و اباذر (ع) روستای دربند و امامزاده محمد طاهر (ع) آوج، به همراه حسینیه موقوفی میراثی امینی هم به ترتیب بیشترین میزان بازدید را داشته اند.
 
حجت الاسلام عادل، همچنین از رشد ۱۲ درصدی بازدید زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.
 
مدیرکل اوقاف افزود: از لحظه تحویل سال اسکان و پذیرایی زائران و گردشگران نوروزی در این استان آغاز شد که در این ایام حدود ۳۲ مسجد پذیرای زائران بود.
 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین همچنین از پخش سه مستند از صدا و سیمای مرکز قزوین و شبکه سراسری ۱ و ۳ و شبکه برون مرزی آی فیلم ورادیو سراسری فرهنگ و استان با محتوای معرفی امامزادگان و موقوفات شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام عادل با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری هم گفت : بیش از هزار مسافر و زائر در قالب این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.
 
وی افزود: در تعطیلات نوروز بالغ بر ۹۰ امامزاده برای طرح آرامش بهاری و ۲۰ امامزاده برای اسکان مسافران و زائران آماده شده بود.
 
مدیر کل اوقاف استان، توزیع کتاب رایگان و برگزاری مسابقات کتابخوانی، خیمه‌های معرفت، بهمراه برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه خانواده‌ها را از جمله برنامه‌های اوقاف برای زائرین اسکان یافته در امامزادگان بیان کرد.
 
طرح آرامش بهاری ۶ سال است که در استان قزوین اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار