مهار آتش سوزی در انبار مواد غذایی

آتش سوزی گسترده در انبار مواد غذایی در خیابان صدر، با تلاش نفسگیر و مستمر ۴۰ آتش نشان مهار و از سرایت به اماکن مجاور، زیرین و فوقانی آن جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، احمد مرندی افسر نگهبان آتش نشانی مشهدگفت:به دنبال تماس شهروندان و کسبه خیابان شهید صدر با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی در یک انبار مواد غذایی، ستاد فرماندهی آتش نشانی بی درنگ آتش نشانان ۴ ایستگاه مجاور را به همراه تجهیزات اطفایی کامل اعزام محل آتش سوزی کرد.

وی افزود: از یک انبار پخش مواد غذایی به متراژ تقریبا ۱۵۰ مترمربع در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه دود زیادی بیرون می‌زد که آتش نشانان بلافاصله با حضور در محل حادثه و باز کردن قفل درب‌های متعدد در محل، پس از ایمن سازی با استفاده از تجهیزات خاموش کننده از چندین جهت این آتش سوزی را محاصره کردند.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد با اشاره به دپو و انبار کردن غیر اصولی اقلام سریع الاشتعال و همچنین قابل اشتعال در محل آتش سوزی گفت: مسدود بودن مسیر، دپوی غیر اصولی اقلام و نامشخص بودن کانون آتش سوزی، عملیات آتش نشانان را با مشکل مواجه کرده بود که از این رو آتش نشانان مجبور شدند با ایجاد روزنه‌ای از داخل کارواش مجاور ساختمان به عملیات اطفاء بپردازند.

مرندی ضمن تاکید بر وجود باشگاه بیلیارد در طبقه زیرین ساختمان و همچنین یک واحد نیمه کاره در طبقه فوقانی آن، افزود: نیروهای عملیاتی با تلاش بسیارشعله‌های آتش رامهار کرده و از سرایت آن به این اماکن جلوگیری کردند.

وی با اشاره به این که این حادثه مصدومی نداشت، گفت: در جریان عملیات اطفا یکی از آتش نشانان دچار دودگرفتگی سطحی شد که وی برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی مشهد با اشاره به تداوم عملیات کاوش تا ساعاتی دیگر، گفت:علت آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است.

انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار