کرمانشاه؛

28 هزار مسافر ،نوروز امسال از پاوه دیدن کردند

فرماندار پاوه گفت: در نوروز امسال 28 هزار مسافر از جاذبه های طبیعی و گردشگری شهرستان پاوه بازدید کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛پرویز ایده پور گفت: از این آمار هشت هزار و 563 نفر در اماکن اقامتی اسکان داده شدند.
 روستای هجیج ، سدهای داریان و هیروی و چشمه بل، شهر پاوه، رودخانه خروشان سفید آب و طبیعت بکر باینگان، طبیعت زیبای نوسود و نودشه، روستاهای گردشگری شمشیر، خانقاه، داریان و موزه مردم شناسی پاوه بیشترین آمار بازدید کنندگان را داشته اند.
فرماندار پاوه  با بیان اینکه امسال 10 سیاه چادر به منظور معرفی وعرضه صنایع دستی وغذاهای سنتی و محلی، محصولات باغی و کشاورزی و طبیعت منطقه برپا شده بود از افزایش 25 درصدی فروش صنایع دستی وغذاهای محلی و سنتی در این سیاه چادرها نسبت به سال گذشته خبر داد.
وی افزود: تعداد مسافران و گردشگران این شهرستان در تعطیلات امسال نسبت به سال گذشته به دلیل بارندگی و سرما کاهش داشت  اما با توجه به اینکه اقامت مسافران و فروش صنایع دستی بیشتر بوده درصد تاثیرپذیری توریسم بالاتر بوده است.


ایده پور گفت: در تعطیلات امسال همچنین 155 مورد بازدید و نظارت توسط بازرسان مرکز بهداشت، اماکن نیروی انتظامی، دامپزشکی و صنعت، معدن و تجارت از اماکن عرضه مواد غذایی، اغذیه فروشیها و اماکن اقامتی انجام شد که منجر به پلمب یک هتل و تذکر کتبی به دو مکان عرضه مواد غذایی شد.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت و داشتن جاذبه های فراوان طبیعی، آثار تاریخی و اماکن زیارتی همواره مقصد مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.