اعتراض وکیل مصری به حکم انتقال جزایر این کشور به عربستان سعودی

یک وکیل مدافع حقوق‌بشر مصری به حکم دادگاه این کشور در خصوص انتقال حاکمیت دو جزیره به عربستان سعودی اعتراض کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک وکیل مدافع حقوق بشر مصری روز دوشنبه اعلام کرد به حکم دادگاه مصر در زمینه انتقال 2 جزیره این کشور، واقع در دریای سرخ، به عربستان سعودی اعتراض کرده است.

دولت عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، سال گذشته از توافقی با عربستان پرده برداشت که طی آن عربستان با پرداخت چندین میلیارد دلار کمک مالی به مصر، حاکمیت این دو جزیره را در اختیار خواهد گرفت.

این طرح خشم بسیاری از شهروندان مصری را بر انگیخت و در نهایت به دادگاه این کشور ارسال شد، موضوعی که عصبانیت عربستان و افزایش تنش ها میان قاهره و ریاض را در پی داشت.
 
جزایر تیران و صنافیر که هر دو خالی از سکنه هستند، در میان ورودی خلیج عقبه واقع شده اند.

دادگاه مصر در یک حکم این توافق را غیرقانونی اعلام کرد. دولت مصر به آن اعتراض کرد و پرونده به دادگاه عالی منتقل شد. در این دادگاه نیز دستگاه قضایی اعلام کرد که حاکمیت مصر بر این جزایر قطعی است.

روز یکشنبه، تنها چهار روز پس از دیدار ملک سلمان و سیسی، یک دادگاه دیگر مصری اعلام کرد حکم دادگاه عالی این کشور باطل است.

در همین راستا، یک وکیل مدافع حقوق بشر با ثبت یک دادخواست اظهار کرد دادگاه عالی آخرین حق اظهار نظر را دارد و این پرونده خارج از محدوده وظایف "دادگاه رسیدگی به مسائل فوری"، که حکم اخیر را صادر کرده، قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار