همدان؛

135 مسجد استان میزبان معتکفان در ایام رجب

مسئول ستاد اعتکاف همدان گفت: 135 مسجد میزبان معتکفان ایام رجب می شوند.

135 مسجد استان میزبان معتکفان در ایام رجببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی صلواتیان با اشاره به اینکه از 16 فروردین ثبت نام مراسم اعتکاف ماه رجب آغاز می شود، افزود: ثبت نام تا 18 فروردین درمساجد استان انجام می شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی حضور حدود 21 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف ادامه داد: این  برنامه معنوی اعتکاف در بیش از 135 مسجد در سطح استان برگزار خواهد شد.

صلواتیان اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای معتکفان در نظر گرفته شده که می‌توان به برگزاری محافل انس، حلقه‌های معرفت در زمینه مسائل بصیرت افزایی، دشمن شناسی، ولایت فقیه، سبک زندگی اسلامی، تاریخ اسلام، زلال قرآن دراعتکاف و عصر مناجات اشاره کرد.

وی با اشاره به دعوت مبلغانی وسخنرانان ازهمدان و قم برای سخنرانی‌ در زمینه های فرهنگی ومسائل روز بیان کرد:  در شب میلاد امام علی(ع) نیز برنامه ویژه‌ای در تمام مساجد برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد اعتکاف استان همدان ابراز داشت: ختم قرآن، ذکر صلوات، شب باشهدا، اعمال ام داوود و ویژه‌برنامه‌ شب وفات حضرت زینب(س) از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

صلواتیان با اشاره به پرداخت مبلغ 40هزار تومان در هنگام ثبت‌نام یادآور شد:در مناطق محروم این مبلغ در حد توان افراد دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال 70 هر ساله این امر در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: اعتکاف در شهرستان همدان به صورت مردمی بوده و تلاش شده در دیگر شهرستان‌های استان نیز به صورت مردمی انجام شود.

مسئول ستاد اعتکاف استان همدان با اشاره به برگزاری  این مراسم معنوی اعتکاف  خاطر نشان کرد: از روز 22  تا  فروردین ماه جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به صدور کارت برای ثبت‌نام‌ کنندگان تأکید کرد: از ورود موبایل، دوربین عکاسی و فیلمبرداری و... جلوگیری شده و افراد شرکت‌کننده در مدت اعتکاف نباید هیچ‌گونه ملاقاتی داشته باشند.

صلواتیان اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری شعار امسال اعتکاف نیز (بهانه وصل) نام گذاری شده است.

مسئول ستاد اعتکاف همدان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که اعتکاف را به عنوان بزرگترین کار فرهنگی کشور معرفی می‌کنند، ابراز داشت: اعتکاف در پرورش نسل‌های آینده و آشنایی آنها با معارف و سنت‌های رسول‌الله و اهل بیت(ع) تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.