هواشناسی مازندران هشدار داد:

آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده های کوهستانی مازندران در انتظار مسافران نوروزی

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد هوای مازندران از اواخر امشب بارانی، برفی و سطح جاده ها لغزنده است، رانندگان عبوری نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  بسطامی رئیس گروه پیش ‌بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی مازندران گفت: از اواخر امشب تا روز دوشنبه 14 فروردین بدلیل افزایش بارندگی در مناطق ساحلی و جلگه ای استان آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در این مدت با وزش باد نسبتا شدید موقتی، هوا سردتر می شود. افزود: در ارتفاعات استان نیز، پدیده مه و بارش باران و برف موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای خواهد شد.

رئیس گروه پیش ‌بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزيه و تحليل نقشههای پيش‏يابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوی و دريايی از ظهر امروز، از سمت غرب استان شاهد وزش باد نسبتا شديد و مواج شدن دريا هستيم که تا ظهر روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

بسطامی افزود: بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل و سواحل استان تا 16 متر بر ثانيه با جهت غالب غربی و شمال غربی پیشبینی میشود.

وی با بیان اینکه در این مدت وضعیت هوا بارانی خواهد بود. گفت: بيشينه ارتفاع موج در مناطق فراساحل تا 2.5 و در نزدیک به سواحل 2.0 متر برآورد می‌شود.

رئیس گروه پیش ‌بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی مازندران گفت: توصیه می شود فعالان دريای خزر در مازندران، به خصوص صيادان و دريابانان و دریانوردان، ظهر امروز نسبت به فعالیت در دریا هوشیار باشند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار