گفتگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با شهرام عبدلی؛

نارضایتی شهرام عبدلی از موسیقی‌های گوش خراش/ تئاتر خانه واقعی من است

تمام خواننده‌ها لطفا از صدای واقعی خودشان استفاده کنند بدون تقلید و کپی از دیگران بخوانند.

شهرام عبدلی، متولد 1355 بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است.از جمله فیلم های او می توان به «یکی برای همه و معمای شاه» اشاره کرد.به مناسبت فصل بهار و آغاز سال نو، خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفتگویی را ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانیم:

**نوروز برای شما تداعی گر چیست؟
نوروز تنها برای من تداعی گر خاطرات بچگی است و نوروزدر حال حاضر بسیار برایمان جذاب نیست، بلکه نوروز های قدیم بسبار پر رونق بوده است.

**خانواده خوشبخت از نظر شما چه خانواده ای است؟ اولین خاطره عید نوروز شما چیست؟
بچه که بودیم آن موقع تمام ایل و تبار در ایام نوروز پیش هم می رفتند  و دید و بازدید عید بود و همین مراسم هرروز مارا مشغول می کرد و ما با عشقی که این عیدی هارا می گرفتیم و نگه می داشتیم تا بعد تعطیلات برای خودمان وسایلی بخریم.یا شب عید که خرید وسایل عید و لباس بود، می رفتیم در خیابان های شلوغی که نوید بهار را می داد و ما بسیار خوشحال می شدیم برای اینکه قرار بود 14 الی 15 روز مدرسه نرویم.

**رویای کودکی شما چه بوده است؟
رویای کودکی من بسیار زیاد بوده است. اولش دوست داشتم خلبان بشوم و بعدش پشیمون شدم و دوست داشتم خواننده بشوم و بعدها دوست داشتم مغازه میوه فروشی داشته باشم چراکه از چینش میوه ها بسیار خوشم می آمد.

**اولین عیدی که گرفتید چه بوده است؟
ما کلا تو کار پول بوده ایم و جذاب ترین عیدی برای بچه ها اسکناس های نو و تازه ای بود که ما می گرفتیم و هرچه اسکناس ها مبلغ بالاتری داشتند ارزش و قرب فرد را نشان می دادند و ما همیشه مبالغ بالاتر را بیشتر دوست داشتیم. خانواده ای که در کنار هم احساس آرامش می کنند.

**در دوران کاریتان، کدام فرد بیشترین تاثیر را برایتان داشت؟
آدم هایی بوده اند که بیشترین تاثیر را داشتند: مرحوم مهین اسکویی و استاد سمندریان که بسیار بر من تاثیر داشته اند.

**تعریف شما از بازیگری چیست؟
بازیگری یعنی؛ با علم و آگاهی در موقعیت شخصی قرار بگیرم که در یک مکان و زمان دیگری زندگی می کند اما تبدیل من به اون شخص با روشی صورت می گیرد که ثمره ی آن بازیگری می شود.علم و فنونی که با اندوخته های ذهنی خودم را در کاراکتری که قرار است بازی کنم قرار می دهم.

**دوست دارید تا چه سنی فعالیت کنید؟
من تا زمانی که توانایی ایفای نقش درست را جلوی دوربین داشته باشم. دوست ندارم تبدیل به ماکتی بشوم که از من استفاده کنند. بازیگری زمان انقضای خاصی ندارد و به توان یک بازیگر بستگی دارد.
 
**دوست دارید کسی ادای شما را در بیاورد؟؟
نه چرا که من خودم ادای کسی را در نمی آورم و من سعی کردم هرچه در بازیگری دارم از جنس بازی خودم باشد و شبیه کسی بازی نمی کنم بلکه هرکس باید رنگ و بوی خودش را داشته باشد.

**سال ۹۵ برای شما چطور گذشت؟
سال سخت و بسیار بدی بود.

**پرحاشیه ترین اتفاقی که برایتان افتاد، چه بوده است؟
کار ما و حرفه ما تمام پر از حاشیه است، جشنواره ها هم حاشیه پیدا کرده اند ولی من خودم کلا آدم حاشیه‌ای نیستم. کاری نمی‌کنم که برایم حاشیه ساخته شود.
 
**بهترین بازیگر و کارگردان سال ۹۵از نظر شما که بوده است؟  
بهترین وجود ندارد ولی از نظر من همچنان آقای پرستویی و هاشمی یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستند.

**پیام شما برای خواننده های کشورمان چیست؟
تمام خواننده‌ها لطفا از صدای واقعی خودشان استفاده کنند بدون تقلید و کپی از دیگران بخوانند. واقعا بعضی اوقات با شنیدن بعضی از آهنگ ها آدم سر درد می گیرد.

**دعای شما برای تمام مردم مخصوصا تئاتر چیست؟
امیدوارم همه سلامتی داشته باشند و در سال جدید تئاتر پر رونق بشود چرا که ما تئاتر را خانه خودمان می دانیم و خانه ما باید پر برکت باشد.
 

گفتگو از یگانه عرب
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.