گفتگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با بازیگر «ساختمان پزشکان»؛

نوروز برای من مفهوم نو شدن دارد

گفتگوی نوروزی باشگاه خبرنگاران جوان با فرناز رهنما را در اینجا بخوانید.

نوروز برای من مفهوم نو شدن داردفرناز رهنما زاده مهر ۱۳۶۰، اصفهان،  بازیگر زن سینما و تلویزیون ایرانی است. او در دانشگاه هنر و معماری در رشته نمایش مشغول تحصیل بوده است و از کارهای معروف او می‌توان به بازی در سریال ساختمان پزشکان وهمچنین فیلم بعد از ظهر سگی اشاره کرد. به بهانه عید نوروز و فصل بهار گفتگویی را خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ترتیب داده که در ادامه می‌خوانید:

**اولین خاطره عید نوروزتان چیست؟

اولین خاطره عید نوروز من ، یاد روزهای کودکی و بازیگوشی هایش، پیک شادی و نگرانی برای تماشای سریال «اوشین» است که همراه خانواده تماشا می‌کردیم و وقتی هم که بزرگ تر شدیم یک سریالی نوروزی دیگر،  که زنده یاد «پروین سلیمانی» در آن سریال بازی می‌کرد و من این سریال را آن زمان که مادربزرگم در قید حیات بود، دور هم جمع می‌شدیم و باهم این سریال را تماشا می‌کردیم.

**کدام یک از سین های سفره هفت سین را بیشتر دوست دارید؟چرا؟

من سبزه را بیشتر از همه دوست دارم، مخصوصا اگر خودم کاشته باشم چراکه؛ شاهد رشد و تغییرش خواهم بود و حس زنده بودن و شروعی نو را به من القا می کند.

**تعریف شما از بازیگری چیست؟

بازیگری تعریف گسترده ای دارد، اما به طور کلی و خلاصه، بازیگری از نظر من، شاید به معنای تحلیل و دریافت باشد و از زمان حال جداشدن، تخیل کردن و با تمرکز شدید در قالب دیگری قرار گرفتن و در نتیجه خلق کردن است.

**نوروز، برای شما تداعی گر چه چیزی است؟

نوروز برای من مفهوم نو شدن دارد، صفر شدن و دوباره شروع کردن را و شاید بهتر است بگویم، نیایش. هر سال لحظه های سال تحویل، حس عجیبی دارم و حسی مملو از حال و احوال با خود پشت سر و یا حتی آرزوهایی برای خود پشت رو چراکه؛ معتقدم در حین تشکر از پروردگار بخاطر سالی که گذشت، و دعای سالی که پیش رو است احساس عجیب و عمیقی به انسان دست می دهد که بسیار شگفت انگیز،  بسیار واقعی و قابل حس است و من همیشه یاد این حس می افتم.

**دعای شما در لحظه سال تحویل، برای مردم مخصوصا برای تئاتر چیست؟

من دعا می کنم، امسال بتوانیم از حضور فعالان و صاحب نظران این عرصه، بیشتر استفاده کنیم.آرزو می کنم نیروی خلاق و جوان را در این عرصه بیشتر جدی بگیریم و از فروش بلیط ها در گیشه که این مسئله گریبان گیر همه شده است، رهایی پیدا کنیم. امیدوارم امسال بتوانیم در آگاه سازی افکار عمومی در زمینه اهمیت تئاتر و هنرهای نمایشی عملکرد بهتری داشته باشیم و کلام آخر این که: خدایا آرزو می کنم که هیچکس، مخصوصا در تئاتر غم نداشته باشد.

گفتگو از یگانه عرب

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.