تئاتر در اسفند ماه 95؛

حمایت دولت از سالن های خصوصی/مشارکت سالن خصوصی و دولتی

هنر تئاتر در ایران پیشینه‌ای دراز دارد و سبکی از آن در نمایش‌های تعزیه نمود یافته‌است.

به گزارش خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛هنر تئاتر در ایران پیشینه‌ای دراز دارد و سبکی از آن در نمایش‌های تعزیه نمود یافته‌است. در کتاب تاریخ بخارا آمده‌است که نمایش ایران از آیین اسطوره و شعایر برخاسته‌است. اولین تئاتر ایران در شهر رشت شروع به کار کرد. نخستین تئاتر زنان در ایران نمایش آدم و حوا بود که توسط جمعیت نسوان وطن خواه در تهران اجرا شد.

تئاتر در ماه آخر سال 95 تحولی خوب پیدا کرد که در ادامه گزارش به آن اشاره می شود:

برگزاری سمینار بین‌المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیردولتی

مهم‌ترین رویداد تئاتر در آخرین ماه سال 95 با توجه به گسترش سالن‌های خصوصی تئاتر در سال‌های اخیر می‌توان برگزاری سمینار بین‌المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیردولتی دانست.

در این سمینار سه روزه که در مجموعه تئاترشهر تهران برگزار شد کارشناسان، هنرمندان و دست‌اندرکاران تولید و عرضه تئاتر با ارائه مقالات و برگزاری میزگردهای متعدد با محوریت تئاتر غیردولتی به معرفی ظرفیت‌ها و آسیب شناسی این روند پرداختند.

در این سمینار بین‌اللملی هنرمندان و نمایندگان کمپانی‌های تئاتری از کشورهای مکزیک، آذربایجان، ارمنستان، ایتالیا، گرجستان، نیجریه، اسپانیا، روسیه، قزاقستان، هند، آلمان و مجارستان حضور داشتند.
 
افتتاح چندین سالن تئاتر در تهران و شهرستان‌ها

در سال 95 و در ادامه روند گسترش و توسعه سالن‌های تئاتر توسط بخش دولتی و خصوصی، افتتاح سالن تئاتر آفتاب، آغاز به کار تماشاخانه پالیز، افتتاح تماشاخانه هلیافیلم و تماشاخانه ایران در شهر تهران، در کنار  افتتاح سالن تئاتر شهرستان قوچان از جمله مهم‌ترین سالن‌های جدید تئاتر است که در سال جاری به ظرفیت سخت افزاری تئاتر کشور اضافه شده‌اند.


گزارش از یگانه عرب

انتهای پیام/


برچسب ها: تئاتر ، هنر ، سالن تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار