سمنان؛

هشدار هواشناسی برای روز های پایانی تعطیلات

دمای هوا از شنبه دوازدهم فروردین 96 بین پنج تا 10 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ غلامرضا حسنی غربا مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هواشناسی درباره خسارت‌های احتمالی ناشی از بارندگی، بارش برف، وزش باد شدید، در نواحی سردسیر بارش برف و کاهش دمای 10 درجه ای در روزهای پایانی تعطیلات نوروز 96 و روز طبیعت هشدار می‌دهد.

غلامرضا حسنی غربا افزود : با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو از استان از شنبه دوازدهم تا دوشنبه چهاردهم فروردین 96 بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در نواحی سردسیر بارش برف را به همراه خواهد داشت.

 وی تصریح کرد : بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، دمای هوا از شنبه دوازدهم فروردین 96 بین پنج تا 10 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت. 

حسنی غربا اظهار داشت : در این مدت، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی به ویژه برای نواحی شمالی و مستعد ناپایداری جوی استان سمنان و کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلودگی دور از انتظار نیست. 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به شرایط آب و هوایی استان سمنان در 24 ساعت گذشته، افزود : وزش باد در بیشترین سرعت در استان سمنان در ایوانکی به 61 کیلومتر بر ساعت رسید و رضوان میامی با دمای یک درجه سانتی گراد و حسینان دامغان با دمای 25 درجه سانتی گراد، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان سمنان بودند. 

دمای هوای سمنان امروز کمینه تا 11 و بیشینه تا 21 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.