کرمان؛

تدوین سند راهبردی مدیریت جامع حوزه آبخیز کهنوج

معاون آبخیزداری منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: سند توسعه راهبردی طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز شهرستان کهنوج در حال تهیه و تدوین است.

تدوین سند راهبردی مدیریت جامع حوزه آبخیز کهنوج به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا شاهرخی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز کهنوج که در سطح 11 هزار و 791 هکتار و با هدف جلب مشارکت مردم و توسعه پایدار اجرا می‎ شود با هماهنگی و همکاری دستگاه‌ های تأثیرگذار در صدد اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت جوامع محلی و ایجاد اشتغال هستیم.

وی افزود: تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی و کارگروه ‌های توسعه روستایی در تمام روستاهای واقع در طرح مدیریت جامع حوزه آخیز، راه‎ اندازی صندوق‌ های خرد اعتباری و افتتاح حساب از جمله اقدامات اولیه‌ در این بخش است.

وی بیان کرد: نهال کاری بیولوژیک با گونه ‎های بومی و سازگار با اقلیم منطقه در سطح 15 هکتار توسط جوامع محلی نیز انجام شده که عملیات آبیاری و مراقبت از این عرصه ها در حال اجرا است.

شاهرخی تصریح کرد: عملیات آبخیزداری شامل طرح های اجرایی مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیکی و در حوزه‌ های آبخیز موجود مانند سد جیرفت و استقلال میناب است.

وی گفت: عملیات آبخیزداری در حوزه‌ های آبخوان ‌داری و فاقد سد در سطح بیش از 20 هزار و 618 هکتار در 11 زیر حوزه شهرستان ‎های جنوب کرمان در حال انجام است که علاوه بر این، سه حوزه آبخیز دیگر نیز در حال مطالعه تفصیلی اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات کاداستر اراضی ملی و تک‌برگ کردن اسناد دولتی نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در سال گذشته است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.