تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه بر نیمی از سد فرات/ هلاکت تروریست‌ها در حومه درعا و دمشق

نیروهای دموکراتیک سوریه توانستند نیمی از سد فرات در شهر رقه را از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از رای الیوم، نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که بر نیمی از سد فرات که سد الطبقه هم گفته می‌شود، در شهر رقه در شمال شرق سوریه مسلط شدند.

یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد: نیروهای ما نیمی از سد فرات را از چنگ داعش آزاد کردند و حدود 4 کیلومتر از این سد در دست تروریست‌ها است.

این منبع افزود: سد فرات موضع حساسی است و نیروها با هشیاری و دقت به پیشروی خود ادامه می دهند و در این درگیری ها آسیب هایی سطحی به سد وارد شده است و تلاش نیروها بر حفاظت از آن است.

نیروهای دموکراتیک سوریه در 26 کیلومتری شمال رقه، 18 کیلومتری شرق، 29 کیلومتری غرب و 8 کیلومتری شمال شرق این شهر هستند و تروریست های داعش را محاصره کرده اند.

درگیری های نیروهای دموکراتیک سوریه با تروریست های داعش نزدیک شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن در حومه غربی شهر بوده است که به ناکام گذاشتن برخی از حملات تروریست ها و هلاکت شماری از آنان منجر شد.

در حومه درعا و دمشق نیز ارتش و نیروهای مسلح سوریه با هدف قرار دادن مقرهای تروریست های جبهه النصره، شماری از آنان را به هلاکت رساندند.

در این عملیات ها برخی از تسلیحات تروریست ها از جمله یک خمپاره انداز، چندین مخفیگاه مهمات و برخی خودروی مسلح را در شرق کفرناسج در حومه دمشق نیز منهدم شد.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه همچنین یک تونل متعلق به تروریست های جبهه النصره را در منطقه حرستا در حومه دمشق هدف قرار دادند.

ارتش سوریه در عملیاتی محل تجمع و محورهای ارتباطی تروریست ها را در منطقه حرستا هدف قرار دادند که به تخریب یک تونل که برای جابه جایی مهمات از ان استفاده می کردند، منجر شد.

از سوی دیگر، روسا و سرشناسان 14 روستا و شهرک در حومه درعا به طرح آتش بس در سوریه پیوستند و متعهد شدند از ورود تروریست ها و عناصر مسلح به روستاها و شهرک های خود جلوگیری کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار