شیراز؛

حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی کشور در نورزگاه فارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی کشور از رویداد فرهنگی نوروزگاه شیراز در سعدیه بازدید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امروز 7 فروردین ماه 96 سمیع اله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت و پشتبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رویداد فرهنگی نورزگاه شیراز در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدی بازدید کرد .

 
سمیع الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی کشور، گفت: با توجه به ثبت جهانی نوروز با مدیریت ایران و مشترک با کشورهای هند، عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، ازبکستان و ترکمنستان آئین نوروزگاه در سراسر کشور، همزمان با 11 کشور حوزه نوروز از 2 فروردین آغاز و تا 7 فروردین ماه ادامه دارد.
 
وی افزود: این رویداد فرهنگی به منظور ترویج و آشنایی هر چه بیشتر مردم و مسافران با آداب و آئین نوروزی مردم هر استان برگزار می شود.  
 
حسینی مکارم با مثبت ارزیابی کردن نحوه برگزاری آئین نورزگاه در فارس اضافه کرد: با توجه به غنای فرهنگی استان فارس، این جشن به صورت ویژه با اجرای برنامه های متنوع در شهر شیراز و 8 شهرستان و مکان های تاریخی این استان( پاسارگاد ، تخت جمشید ، لارستان ، نی ریز ، کازرون ، نورآباد ممسنی ، فیروزآباد و آباده) اجرا می شود.
 
گفتنی است که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی کشور در سفر خود به این استان فارس از نوروزگاه مجموعه طبیعی- تاریخی بیشاپور در کازرون نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.