یزد؛

بهره برداری نخستین تونل راه آهن استان یزد بزودی

مدیرکل راه آهن استان یزد؛ تا پایان خردادماه دو خط جدید و نخستین تونل راه آهن استان در ایستگاه زرین و ریگ در محور چادرملو و مسیر مشهد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمصطفی داوودی گفت: این طرح با توجه به شیب دار بودن مسیر و کاهش سرعت قطار‌ها و با هدف کاهش تاخیر‌ها و نیز کاهش زمان سیر قطار‌ها با ۸۰ میلیارد تومان هزینه اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح سه ماهه دو خط جدید و یک تونل به بهره برداری می‌رسد که در نتیجه آن قطارهای مسافری مسیر مشهد می‌توانند تا ۱۲۰ کیلومتر، مسیر را طی کنند.

مدیرکل راه آهن یزد دیگر طرح بزرگ در حال اجرا در استان را دو خطه کردن راه آهن مسیر بافق – زرین شهر اعلام کرد و گفت: این طرح که از مصوبات سفر رئیس جمهوری است با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

داوودی با بیان اینکه در مجموع ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو خطه کردن راه آهن یزد در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد تا این طرح تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

وی درباره دیگر طرح‌های اجرا شده در راه آهن استان اظهار کرد: آسانسور برقی در برخی ایستگاه‌ها، دو مسجد در مسیر اردکان و زرین و نیز سکوی دوم ایستگاه اردکان راه اندازی شده تا مسافران برای نماز و استراحت و جابجایی کمتر مشکل داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه ایستگاه‌های یزد، اردکان، بافق و میبد دارای ۲ سکو شده اند تصریح کرد: از مزیت‌های این طرح آمادگی این چهار ایستگاه برای مسافرگیری و پیاده سازی همزمان سه قطار است. 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار