یزد؛

قطارهای یزد ۱۵ درصد بیشتر از آمار کشوری مسافر جابجا کردند

ضریب اشغال قطارهای این استان درنوروز امسال ۹۵ درصد بوده و این در حالیست که آمار متوسط کشوری آن ۸۰ درصد اعلام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل راه آهن استان یزد گفت: نوروز امسال با توجه به اقدام‌های انجام شده در مجموعه راه آهن استان شاهد افزایش استقبال مسافران نوروزی از قطار‌ها بویژه در مسیرهای تهران و مشهد مقدس بوده ایم.

داوودی افزود: افزایش کیفیت خدمات رسانی در قطار‌ها و نیز افزایش ۲۰ درصدی قطارهای مسیر تهران و افزایش ۱۰۰ درصدی مسیر مشهد موجب شد تا ۱۵ درصد از متوسط ضریب اشغال قطارهای کشور بیشتر مسافر داشته باشیم.

مدیرکل راه آهن یزد ادامه داد: ضمن آنکه ۵ درصد باقیمانده ضریب اشغال قطارهای این استان نیز معمولا در زمان حرکت قطار‌ها پر شده و در واقع ضریب اشغال این مجموعه حمل و نقلی در استان یزد ۱۰۰ درصد بوده است.

داودی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ هزار مسافر نوروزی از این سیستم حمل و نقل استفاده کرده اند، گفت: پیش بینی این است که این آمار تا پایان تعطیلات نوروز به بیش از ۷۰ هزار نفر برسد در حالی که در سال گذشته با وجود بیشتر بودن تعداد واگن‌ها این آمار حدود ۶۷ هزار نفر بود.

وی یکی از موفقیت نوروز امسال را توجه ویژه به حمل بار با وجود اولویت داشتن جابجایی مسافر با قطار عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در استان حمل بار در این ایام شلوغ جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافت که مورد توجه کارخانه داران و تجار قرار گرفت.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار