انجام یک هزار و 541 ماموریت در طرح نوروزی توسط اورژانس بوشهر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان بوشهر از انجام یک هزار و 541 ماموریت امدادرسانی از آغاز طرح نوروزی تا روز یکشنبه ششم فروردین سال 96 خبر داد.

انجام یک هزار و 541 ماموریت در طرح نوروزی توسط اورژانس بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالرحیم دادجو با اشاره به اینکه در این مدت 10 مورد حادثه ویژه شامل وقوع سیل و آبگرفتگی، پدیده نادر سیش، مسمومیت غذایی، تیرخوردگی و حوادث ترافیکی در استان بوشهر به وقوع پیوسته است، اظهار داشت: از این تعداد 511 مورد ماموریت شهری، 458 مورد جاده ای، 522 مورد مربوط به کمپ های سلامت و 50 نفر بیماربری و همکاری با مراکز درمانی و بیمارستانهای استان است.

وی اضافه کرد: 287 مورد از این ماموریت ها ترافیکی، 272 مورد غیرمرتبط به حمل و نقل، 980 مورد بیماری که در این زمینه تیم های عملیاتی اورژانس 2 مورد عملیات احیا موفق انجام دادند و 749 مورد به صورت سرپایی و با ارائه خدمات در صحنه و در محل فوریت درمان و 676 نفر را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه در محل به بیمارستانهای سطح استان منتقل کردند.

دادجو با بیان اینکه همزمان با طرح امداد نوروزی بیش از 10 مورد حادثه ویژه در سطح استان رخ داد که مهم ترین آنها نفوذ آب دریا به مناطق شهری دیر و وقوع پدیده نادر سیش در سطح آبهای آزاد بود، ادامه داد: در پی این حادثه تیمهای عملیاتی شهرستانهای دیر، کنگان و دشتی فراخوان شده و ضمن اعلام آماده باش به بیمارستانهای سطح استان 13 مصدوم با آمبولانس های اورژانس و نیز وسائل نقلیه شخصی به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان انتقال یافتند و 11 نفر نیز در محل و مراکز درمانی محل حادثه تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با تجهیزات و امکانات کافی و سه نفر نیروی عملیاتی نیز از بوشهر به شهرستان دیر اعزام شد.
 
دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمپ های سلامت نوروزی شهرستانهای دیر و کنگان که در نزدیک ساحل برپا شده بود نیز دچار آبگرفتگی و خسارت شد طوریکه یک دستگاه آمبولانس مستقر در کمپ سلامت دیرغرق و مسافتی را با آب پیمود و از ناحیه بدنه و سیستم های کامپیوتری آسیب دید.

اورژانس استان بوشهر از 25 اسفند سال 95 با 43 پایگاه شهری و جاده ای ، 10 کمپ سلامت نوروزی وبیش از 340 نفر نیروی عملیاتی و ستادی آماده باش بود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.