بهره‌مندی کامل گردشگران و مسافران از جشنواره نوروزی نایین

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی کشورگفت: نوروزی متفاوت همراه با نشاط و بهره‌مندی از گردشگری،در نایین به چشم خورد .

میرهادی سید قره ‌رومیانی در بازدید از آثار تاریخی شهرستان نائین در گفتگو اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت : خوشحالم که در جمع مردمان مهمان نواز نایین و مسافرین نوروزی هستم و این نشاط فراوان و بهره مندی گردشگران از سال های گذشته کمی متفاوت تر است .

وی افزود : دیدن میراث فرهنگی و تاریخی چون بازارچه متروکه مرمت شده برای من تعجب آور و با دیدن این بازارچه و نارین قلعه نایین می شود پی به تاریخ کهن و قدیمی نایین برد. 

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور با توجه به تاکیدات نماینده نایین ، حمایت های ویژه وی در سند برنامه ششم  و پیگیری های مستمردر صحن علنی ان شاءالله با وجود چهره های برجسته ملی این شهرستان نایین را آن طور که شایسته است به جهانیان معرفی کنیم.

وی ضمن تشکر از رئیس میراث فرهنگی نایین ،دست اندرکان جشنواره نوروزی شهرستان نایین و بافران اضافه کرد : ثمره تلاش ها و پیگیری های مسئولانه دست اندرکاران جشنواره قابل تقدیر است اما باید در برای استفاده بیشتر مسافران از میراث تاریخی و فرهنگی این شهرستان بیشتر تلاش کنند.

رومیانی مرمت و بازسازی بازار متروکه نایین را یکی از جهش های متفاوتی سال 95 دانشت و بیان کرد : امسال با توجه به مرمت این مکان تاریخی و قدیمی شاهد بودیم که همه مغازه ها بازسازی و تحویل هنرمندان صنایع دستی شده است.

بهرمندی کامل گردشگران و مسافران از جشنواره نوروزی نایین

وی طرح تملک کامل نارین قلعه را  نوید خیلی خوبی برای مردم نایین عنوان و تحقق این عمل را فقط با همت مسئولین و مردم برشمرد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی کشور از یک سو وجود خانه های تاریخی پیرنیا و دکتر فاطمی را از شگفتی های منطقه اصفهان  عنوان کرد و از طرفی زیبایی منطقه نایین را وجود مکان های تاریخی و باستانی در محمدیه و بافران برشمرد.

دکتر رومیانی بیان داشت : لزوم وجود اکوتوریسم و بوم گردی  همراه با شتر سواری در بافران یک ویژگی خاصی در منطقه شرق اصفهان است که بایستی مسئولان به تکمیل و توسعه این طرح اقدام کنند.

وی هنر عبابافی محمدیه ولمس مجموعه هنر های این قشر هنرمند جامعه را  قابل وصف ندانست و از زحمات این هنرمندان تقدیر و تشکر نمود.  

بهرمندی کامل گردشگران و مسافران از جشنواره نوروزی نایین
دکتر رومیانی در پایان  پس از بازدید از قلعه رستم ،  مسجد جامع و شتر سواری در جشنواره نوروزی بافران قول ومساعدت  ایجاد بازارچه های صنایع دستی دائمی در کنار جاده ترانزیتی تهران ، بندرعباس ،مرمت و بازسازی قلعه رستم بافران را به شهروندان بافرانی دادند.

گفتنی است رونمایی از تمبر اختصاصی نایین  ، بازدید از خانه دکتر فاطمی ، بازار نایین ، موزه و صنایع دستی ، بازی های بومی و محلی ، آسیاب ریگاره ، کارگاهای عبابافی ، موسیقی با زبان محلی از دیگر برنامه های سفر دکتر رومیانی به نایین بود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.