اصفهان؛

کشته شدن دو قلاده کفتار در جاده بادرود نطنز

مسئول انجمن حافظان محیط‌زیست بادرود از کشته شدن چهارقلاده کفتار ، روباه و تشی براثر برخورد خودرو در این بخش خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالعظیم شکاری  گفت:متأسفانه در تعطیلات نوروزی تعداد دو قلاده کفتار، یک روباه و یک تشی در بلوار حرم بادرود براثر برخورد با خودرو کشته شدند.

وی  از رانندگان خواست  با توجه به اینکه منطقه بادرود از نظر حیات‌وحش در وضعیت قرمز قرار دارد، با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا آسیبی به این حیوانات  که جزئی از زنجیره غذایی محسوب می‌شوند، وارد نشود.

مسئول انجمن حافظان محیط‌زیست بادرود افزود: سال‌هاست که دوستداران محیط‌زیست و حیات‌وحش کویر، خواستار فنس کشی دو طرف بلوار از میدان شاهزاده محمد تا حرم مطهر را دارند اما مسؤولان محیط‌ زیست استان توجهی به این خواسته نکرده‌اند.

وی گفت: کفتار حیوانی مرده‌خوار است  و به‌ عنوان رفتگر طبیعت محسوب می‌شود.

شکاری تصریح کرد: کویر بادرود از مجموع ده گربه سان کشور 4 نوع آن را در خود جای‌داده که کارا کال که نماد حیات‌وحش بادرود است و این کویر بکر، زیستگاه گربه شنی، گربه وحشی و گربه پالاس هم می باشد.

وی ادامه داد:  گرگ، روباه، سگ و گفتار از جمله سگ‌سانان موجود در این منطقه هستند و از گونه خزندگان نیز مار پلنگی، کورمار، تیرمار، افعی دوشاخ حفره‌دار، مار جعفری، گرزه مار، بزمجه و آفتاب‌پرست در این کویر زیست می‌کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.