تئاتر ایران در شهریور95؛

پدر تئاتر ایران درگذشت/روزهای ناکامی تئاتر

درگذشت داود رشیدی تلخ‌ترین اتفاق شهریور ماه سال 95 بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزهای نخست شهریور ماه با جشنواره تئاتر عروسکی به دبیری مرضیه برومند آغاز شد که این  در این دوره از جشنواره بخش بین الملل هم اضافه شد و از کشور ترکیه نمایش‌هایی روی صحنه رفت.

بنابراین گزارش رحمت امینی مدیر بخش ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی از وقتی که مدیریت این بخش را بر عهده گرفت درباره‌ی تغییرات تئاترهای آزاد و سامان دادن این نوع نمایش‌ها صحبت کرد و در  این حوزه نیز فعالیت‌هایی هم انجام داد تا جایی که  در یکی از گفتگوهای خبری از تهیه و تنظیم شیوه‌نامه‌ای خبر داد که به زودی اجرایی می‌شود و دراین شیوه‌نامه موارد مختلفی نظیر کمیته‌های مختلف ارزیابی، بررسی متون، بررسی اجراها و کمیته انضباطی در نظر گرفته شده است.

در همین ماه مجوز 4 نمایش لغو شد. این لغو مجوزها نیز در پی شکایت برخی مخاطبان و انجام بازبینی نامحسوس انجام شده است.

سه هنرمند تئاتر در شهریور ما نشان هنرمند مسئول را دریافت کردند ،اصغر دشتی، امیرضا کوهستانی و حمید پورآذری این سه هنرمند بودند . نشان مسئولیت اجتماعی کشور بخشی است که این نشان‌ها را به حوزه های مختلف کشور اهدا می کنند.

داود رشیدی هنرمند با سابقه‌ی سینما تئاتر و تلوزیون در این ماه درگذشت. این اتفاق تلخ یکی از اخبار تاسف‌بار حوزه تئاتر بود. در همین روزها بود که بعد از خبر فوت داود رشیدی شنیده شد جعفر والی حال چندان خوبی ندارد و در بیمارستان بستری است. 

پریسا مقتدی که پیش از این مدیر تئاتر شهر بود، در نهایت به مدیریت تالار هنر منصوب شد.

چند ماه پیش صحبت‌هایی درباره‌ی واگذاری تالار وحدت به مدیریت یک تئاتری به گوش می‌رسید که سعیدی پور مدیر سابق این مجموعه رفت و مدیریت این تالار برعهده‌ی مدیر بنیاد رودکی شد.

گفتنی‌است؛جشنواره نقالان علوی به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و جشنواره تئاتر شهر به همت مرکز هنرهای نمایشی شهرداری برگزار شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار