ساری؛

بازدید 5 هزار گردشگر از حیات‌ وحش میانکاله

5 هزار گردشگر نوروزی از پناهگاه حیات ‌وحش میانکاله بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، زمان احمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهرگفت: در هفته اول مسافرت های نوروزی از 29 اسفند تا 4 فروردین امسال، 5 هزار طبیعت گرد نوروزی از میانکاله بازدید کردند.

وی افزود: شبه جزیره میانکاله از مناطق حفاظت شده و یکی از زیست بوم های با ارزش و مورد توجه طبیعت گردان است و می توان با فراهم کردن امکانات مناسب ، تعداد بیشتری از دوستداران طبیعت گردی از این منطقه بازید کنند.

احمدی گفت: روزانه تقریبا هزار نفر مسافر و گردشگر نورزی از میانکاله بازدید می کنند و در ایام نوروز بازدید از این پناهگاه برای عموم آزاد است.

وی با اشاره به انجام اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی در خصوص مسائل زیست محیطی برای گردشگران نورزوی افزود: برای گردشگرانی که در قالب تورهای گردشگری به میانکاله می آیند با در اختیار قراردادن برورشورهای معرفی منطقه و بیان توضیحات زیست محیطی لازم توسط کارشناسان انجام می گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهردر خصوص تردد خودروهای شخصی در داخل منطقه میانکاله گفت: خودروهای شخصی در منطقه حفاظت شده میانکاله با ظرفیت مشخص شده و با هماهنگی محیط زیست وارد شده ، مگر اینکه این خودروها مربوط به برخی از رشته های ورزشی خاص باشد که از ورود آن ها ممانعت بعمل می آید.

احمدی افزود: در تعطیلات نوروزی ماموران این منطقه با توزیع بروشور و کیسه های زباله در خصوص جلوگیری از ریختن زباله در پناهگاه اقدام و ازکمپین من به احترام طبیعت زباله نمی ریزم حمایت می کنند.

شبه جزیره میانکاله با 68 هزار و 800 هکتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل شد و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می شود.

انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.