احیای آیین سنتی گذشتگان در نوروزگاه های آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:در نوروزگاه های آذربایجان غربی آداب و رسوم بومی و محلی احیا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عصر دیروز طی مراسمی و با حضور اعضای ستاد اجرائی خدمات سفر و جمعی از گردشگران و همشهریان، جشن نوروزگاه در محوطه بنای تاریخی مدرسه 22 بهمن ارومیه آغاز به کار کرد.

جلیل جباری گفت: اجرای جشن نوروزگاه یکی از شعارهای اصلی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری برای داشتن نوروزی متفاوت در سال 96 است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: هدف از برگزاری نوروزگاه این است تا ما آداب و رسوم بومی و محلی مربوط به نوروز را که می رفت به بوته فراموشی سپرده شود، احیاء کنیم و آنرا به نسل جوان معرفی و منتقل سازیم.

جباری ادامه داد: نقش اصلی در اجرای این مراسم را سازمانهای مردم نهاد برعهده داشته اند تا بدین ترتیب هدف غائی از نوروزگاه که اجرا و برگزاری آن توسط خود مردم مدنظر بوده است، برآورده شود.

وی ادامه داد: در حوزه سفر و خدمات رسانی به مسافران، مجموعه ای از ارگانها و نهادهای دولتی و غیردولتی در قالب کمیته های تخصصی ایفای نقش دارند که جا دارد از همه آنها بخصوص استانداری و معاونین استاندار که نقش هدایت کننده این خدمات را برعهده دارند، کمال قدردانی بعمل آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان ضمن آرزوی سفری خوش برای هموطنانی که ارومیه و استان آذربایجان غربی را بعنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده اند دعوت کرد تا در مراسم نوروزگاه ارومیه و دیگر شهرهای استان مشارکت کرده و از نزدیک با آئین و رسوم و فرهنگ متنوع استان آشنا شوند.

جشن نوروزگاه علاوه بر ارومیه، در دیگر شهرها و نقاط استان از جمله : خوی ، ماکو ، مهاباد، محوطه تاریخی تپه حسنلو نقده و سایت تاریخی و جهانی تخت سلیمان تکاب اجرا می شود.

این جشنواره در دو بخش اجرای مراسم ویژه و نمایشگاهی خواهد بود .

بخش ویژه نوروزگاه در ارومیه از سوم لغایت دهم فروردین ماه در محوطه مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه واقع در خیابان امام ؛ از ساعت 17 تا 19 برای گردشگران و هموطنان و همشهریان با برنامه های متنوع فرهنگی ، آئینی برگزار خواهد شد .

و بخش نمایشگاهی آن که شامل انواع غرفه های متعدد از آثار و محصولات صنایع دستی و سوغات بومی است، از ساعت 9 صبح لغایت 5 بعدازظهر برای بازدید علاقمندان دایر می باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.