نیویورک تایمز فاش کرد؛

چرا پیام نوروزی ترامپ با تأخیر منتشر شد؟

یک روزنامه آمریکایی فاش کرد بخش‌هایی از متن پیام تبریک دونالد ترامپ به‌مناسبت نوروز، از سوی تندروهای کاخ سفید حذف شده است.

چرا پیام نوروزی ترامپ با تأخیر منتشر شد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود فاش کرد مقامات تندروی کاخ‌سفید بخش‌هایی از متن پیام تبریک «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمور آمریکا، را به مناسبت آغاز سال نوی خورشیدی پیش از انتشار آن حذف کرده‌اند. 

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: دونالد ترامپ روز چهارشنبه در پیامی به مردم ایران، آغاز سال نوی [خورشیدی] را تبریک گفت. این پیام برداشتی اجمالی درخصوص دولت جدید آمریکا ارائه می‌دهد که هنوز درخصوص چگونگی برخورد با کشوری که ترامپ، آن را به‌عنوان دشمنی آشتی‌ناپذیر معرفی کرده، به نتیجه نرسیده است.   

نگارنده مطلب به نقل از منابع آگاه، می‌افزاید: پیام 5 پاراگرافی ترامپ به مناسبت نوروز چندین‌بار از سوی تندروهای کاخ سفید مورد ویرایش قرار گرفت. این مطلب را دو نفر از افرادی که در جریان این اصلاحات بوده‌اند بیان کرده‌اند. تندروهای کاخ سفید ابتدا تمامی تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا از انتشار این پیام جلوگیری کنند؛ اما پس از آنکه موفق به این کار نمی‌شوند ترامپ را وادار می‌کنند بخش‌هایی از آن را حذف کند. 

یکی از موارد حذف‌شده از این پیام درخصوص اظهار امیدواری ترامپ برای برقراری رابطه با دولت ایران در آینده‌ای نزدیک و همزیستی مسالمت‌آمیز دو کشور بوده است. این در حالی است که در متن نهایی که یک روز پس از آغاز سال نوی خورشیدی منتشر شد، به برقراری رابطه میان تهران و واشنگتن هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است. در این پیام، با تقدیر از مهاجران ایرانی‌ حاضر در آمریکا، به تاریخ باستانی ایران و امپراطوری فارس اشاره شده است. 

براساس این گزارش،  ژنرال «هربرت  ریمون مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ، با بخش‌های حذف‌شده مشکلی نداشته است؛ اما، «استفان بنن»، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور راهبردی (و از ایران‌ستیزان قسم‌خورده) که حتی با اصل انتشار چنین پیامی نیز مخالف بوده، در نهایت وی را وادار می‌کند بخش‌های مزبور را حذف کند.    


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۶
اوه یعنی سر یه پیام تبریک فرستادنم با هم کل کل داشتن خدا شفاشون بده که تروریسم سعودی وهابی تا بیخ گوششون و قلب تجاری آمریکا نیویورک برجهای دوقلو رو هدف قرار داد اما هنوز عرضه صدور فرمان مهاجرتی علیه سعودیها رو ندارن
آخرین اخبار