قزوین؛

توصيه های پليس آگاهی استان برای پيشگيری از سرقت خودرو

با اجرای توصيه های پليسی، خود را از خسارت های احتمالی در ايام تعطيلات نوروزی ايمن کنید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ پليس آگاهی استان از رانندگان خواست تا خودروی خود را به سيستم ايمنی مانند دزد گير صوتی ، قفل پدال ، قفل فرمان و قطع كننده سيستم برقی مجهز کنند .

همچنین توصیه می شود  قبل از ترك خودرو از بالا بودن شيشه ها و قفل بودن درب ها اطمينان حاصل کنید .

پليس آگاهی استان تاکید کرد از مراجعه به تعميرگاه های غير مجاز و متفرقه و سپردن خودرو و سوئيچ آن برای تعمير و سرويس خودداری کنید  و تحت هيچ شرايطی حتی برای لحظه ای خودرو به صورت روشن رها نکنید

همچنین از گذاشتن سوئيچ بر روی وسيله نقليه وترك آن حتی برای چند ثانيه خود داری کنید.

پلیس توصیه کرده است  تا رانندگان در صورت مفقود شدن پلاك وسيله نقليه ، سريعا مراتب را به كلانتري يا پاسگاه محلی گزارش کنند ، چون ممکن است سارقان از پلاک مفقود شده  برای سرقت استفاده کنند.

 اگر به دليل نقص فنی مجبور هستيد اتومبيل خود را هل دهيد به افراد غريبه اجازه ندهيد پشت فرمان بنشينند.

به گفته پلیس آگاهی استان ، در صورت مواجه شدن با صحنه هايی مثل تصادف يا نزاع ساختگی وسيله نقليه خود را رها نكنيد و از پارك وسيله نقليه خود در محل های خلوت و تاريك خودداری کنید .

همچنین پلیس تاکید کرد در صورتيكه سر نشين وسيله نقليه شما از افراد سالخورده يا كودكان هستند، از رها كردن آن به صورت روشن يا با سوئيچ خودداری کنید .

در صورت معامله خودرو در بنگاه هم ، ضمن مطالعه مفاد قولنامه قبل از امضاء، برای  يك برگ قولنامه تنظيم شده از بنگاه دریافت کنید و در صورت معامله خودرو دست دوم نیز، در اولين فرصت به همراه فروشنده برای تعويض پلاك به مركز مربوطه مراجعه کنید .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.