اشرف‌غنی دستور تجهیز دانشگاه‌ها به فیبر نوری را صادر کرد

رئیس جمهور افغانستان در جلسه‌ای با حضور «فریده مومند» وزیر تحصیلات عالی دستور استفاده از تکنولوژی اطلاعاتی و مجهز شدن تمام دانشگاه‌ها به فیبر نوری را داد.

اشرف‌غنی دستور تجهیز دانشگاه‌ها به فیبر نوری را صادر کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمد اشرف غنی» در نشستی که به منظور بحث روی کیفیت تحصیلات عالی گفت: باید دانشگاه‌ها به فیبر نوری متصل شوند. 

دفتر مطبوعاتی ارگ در اطلاعیه ای اعلام کرد: در این نشست، ابتدا «فریده مومند» وزیر تحصیلات عالی در مورد دستاوردها و فعالیت های علمی این وزارت طی سال گذشته در بخش های مختلف به ویژه تکنولوژی اطلاعاتی، انسجام امور دانشگاهی، امتحانات کنکور و ارتقای کیفیت و اعتبار دهی در نهادهای تحصیلی دولتی گزارش داد. 

وی دستاوردهای وزارت تحصیلات عالی را در بخش‌های، اتصال دانشگاه‌ها به فیبر نوری، ایجاد مراکز آی تی، تجهیز وسایل تکنولوژی و شبکه افزایش ظرفیت اینترنت و ایجاد اداره سیستم اطلاعاتی برشمرد. 

وزیر تحصیلات عالی همچنان افزود که در بخش قانون گذاری و توسعه موسساتی، تحقیق، سرفصل‌های درسی، تحصیلات فوق لیسانس، اجرای سیستم کنترل، توسعه وب سایت عمومی برای دانشگاه‌ها، نهایی سازی سیاسی و لوایح آموزشی و ترتیب نقشه گذاری برای سال 1396 دستاوردهای رقم خورده است. 

مومند خاطرنشان کرد که وزارت تحصیلات عالی در تلاش است افرادی را جذب نماید تا در مصرف بودجه شفاف و علمی عمل کنند.

وی گفت که در بخش آزمایشگاه، کتابخانه، ارتقای ظرفیت استادان و مبارزه با فساد توجه شده است.

غنی گفت: سنگ بنای خوبی در عرصه تحصیلات عالی کشور گذاشته شده است و شورای عالی قوای بشری ایجاد میشود که روی مسایل مهم تصمیم گیری خواهد کرد. وی از برخی پیشرفت های وزارت تحصیلات عالی تشکر کرده گفت که باید دیدگاه واضح در عرصۀ تحصیلات عالی به وجود آید.

اشرف غنی اضافه کرد: در سال جاری برای وصل شدن به فیبر نوری مانعی دیده نمی‌شود و همه دانشگاه‌ها باید به فیبر نوری وصل شوند.

وی اظهارداشت که به خوابگاه‌های دانشجویان توجه بیشتر صورت گیرد. 

محمد اشرف غنی بیان کرد: هر اقدامی که منجر به افزایش و ارتقای کیفیت تحصیلات عالی گردد، حکومت از آن حمایت میکند. 

وی به وزارت تحصیلات عالی دستور داد که طرح روشنی را برای بهبود بیشتر وضعیت تحصیلات عالی آماده سازند تا بر اساس آن اقدامات حمایتی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار