به ادعای ژنرال متیس: توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران متوقف شده است

وزیر دفاع آمریکا ضمن حمایت از راهکار دیپلماتیک در پرونده اتمی کره شمالی، مدعی متوقف شدن توسعه هسته‌ای ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی بی تایمز؛ "جیمز متیس"، وزیر دفاع آمریکا، در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه سنا حاضر شد و پیشنهاد افزایش فوری بودجه نظامی این کشور را مطرح کرد. 
جیمز متیس خواستار افزایش 30 میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا برای سال مالی 2017 شد.

وی در توضیح درخواست افزایش بودجه نظامی گفت: با توجه به افزایش تهدیدات امنیتی از سوی گروه‌های تروریستی و اقدامات تهدیدآمیز از جانب برخی کشورها مانند کره شمالی، لزوم افزایش بودجه بخش دفاعی کاملا احساس می‌شود.

جیمز متیس در بخش دیگری از سخنانش به ایران و کره شمالی اشاره کرد و گفت: آمریکا با موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی مواجه است؛ هرچند که درمورد ایران توسعه این دست از فعالیت‌ها با تاخیر مواجه شده است. اما درمورد کره شمالی اینطور نیست. این کشور به رفتارهای پرتنش در منطقه ادامه می‌دهد و موجب نگرانی شدید کشورهای شمال غربی اقیانوسیه و آسیای شرقی شده است.

رئیس پنتاگون در ادامه سخنانش گفت: ما از راهکار دیپلماتیک برای حل مسئله هسته‌ای کره شمالی حمایت می‌کنیم؛ اما این کشور رفتارهای تحریک‌آمیزی دارد که نشان می‌دهد در هر حال واشنگتن به نیروهای نظامی برای مقابله با آن نیاز دارد. باید واقعیت جهان امروز را ببینیم، روسیه و چین در تلاش برای استفاده از حق وتو در مورد تصمیمات سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای همسایه خود هستند. گروه‌های تروریستی به قتل و عام مردم بی‌گناه مشغول هستند و صلح را در گوشه و کنار جهان با تهدید روبرو کرده‌اند. در این شرایط، آمریکا به نیروی دفاعی قدرتمندتری نیاز دارد.

درصورتیکه سنا با افزایش 30 میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا موافقت کند، پنتاگون در سال 2017 حدود 619.2 میلیارد دلار بودجه دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار