پنتاگون رسوایی انتشار تصاویر برهنه نظامیان زن آمریکایی را بررسی می‌کند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد در خصوص رسوایی انتشار تصاویر برهنه زنان در سپاه تفنگداران دریایی به دست افسران مرد، تحقیقات گسترده ای انجام می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، به دنبال رسوایی جدید در سپاه تفنگداران دریایی آمریکا و انتشار تصاویر برهنه افسران زن این سازمان به طور گسترده بوسیله افسران مرد، پنتاگون وعده داد که تحقیقات گسترده ای را در این خصوص آغاز می کند.  

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد اقدامات لازم برای رسیدگی به این پرونده در همه بخش‌های نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

ژنرال رابرت نِلر، یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا نیز گفت: تاکنون تنها 10 زن از این اقدام همکاران مرد خود شکایت کرده اند. به همین دلیل، امیدوارم زنان بیشتری در پیشبرد این تحقیقات گسترده با ما همکاری کنند.

این رسوایی زمانی بر ملا شد که افسران مرد سپاه تفنگداران دریایی آمریکا تصاویر برهنه هم‌قطاران زن خود را در یک شبکه اجتماعی منتشر کردند. این تصاویر در یک گروه کاملا مردانه در شبکه فیس‌بوک منتشر شد که بیش از 30 هزار عضو دارد. در حال حاضر این گروه بخاطر انتشار تصاویر برهنه مسدود شده است. 

ژنرال نلر روز گذشته اعلام کرد هنوز نمی داند که چه تعداد از افسران سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در این رسوایی دخالت داشته اند و چند نفر قربانی این رفتار غیرانسانی شده اند.

سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر اقدامات افسران سپاه تفنگداران دریایی را تحت نظر گرفته است. 

به نوشته بی‌بی‌سی، اینگونه رفتارهای ناپسند در کل ارتش آمریکا دیده می شود، با این تفاوت که در رسوایی اخیر نام و اطلاعات شخصی زنان هم قرار داده شده است.

در ماه مه سال 2016 میلادی، پنتاگون در گزارش سالانه خود اعلام کرد که ارتش آمریکا در سال 2015 حدود 6 هزار گزارش درباره سوء استفاده جنسی در ارتش دریافت کرده است که مشابه همان رقمی است که در سال 2014 گزارش شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار