اهواز؛

ادامه بارندگی ها در خوزستان تا سال آینده

مدیر کل هواشناسی خوزستان از ادامه بارندگی در سطح استان تا پایان روز سه شنبه در اکثر نقاط استان خبر داد.

ادامه بارندگی ها در خوزستان تا سال آیندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ کوروش بهادری، مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان داشت: طبق بررسی نقشه های پیش یابی با ورود سامانه ناپایداری که از اواسط وقت شنبه سبب ابرناکی و سپس شروع بارش ها شده تا اواخر روز سه شنبه بارش در اکثر نقاط استان پیش بینی می شود.
 
وی افزود: بارش همراه با رعد و برق و تگرگ بوده و در مناطق شمالی از شدت بیش تری برخوردار است و خلیج فارس نیز مواج پیش بینی می شود.
 
بهادری تصریح کرد: بارش‌ها اغلب در مناطق شمال و شرق استان رخ می دهد و امکان افزایش دبی رودخانه ها نیز می رود.
 
مدیر کل هواشناسی خوزستان از مسافران نوروزی خواست در ایام بارندگی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند و از چادر زدن در مکان‌هایی که امکان آبگرفتگی دارد بپرهیزند.
 
وی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از روز شنبه دراستان به ترتیب مسجدسلیمان با13.4 و دزفول با 14 میلیمتر کم ترین و بیش ترین بارش را تاکنون داشته اند .
 
مدیریت بحران شهرستـان اهواز نیز نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اعم از برقراری کشیک شبانه روزی و آماده باش دستگاه های مرتبط مراکز بهداشتی و درمانی، بازدید و بررسی پست ها و خطوط انتقال برق، بازدید و بررسی تاسیسات دفع فاضلاب و شبکه های آبرسانی، نظارت بر سیل بندها و راه ها، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، کشاورزان، دامداران، صیادان و افراد ساکن در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تنـدباد ، صاعقه و سیل برای رعایت نکات ایمنی و بهداشـتی تاکید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.