کرمان؛

خطر سرقت اطلاعات شخصی در اتصال های رايگان

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: هنگامی كه به يك شبكه وای فای عمومی متصل می شويد ، احتمال سرقت اطلاعات شما وجود دارد.

خطر سرقت اطلاعات شخصی در استفاده از وای فای رايگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ٬سرهنگ امين يادگار نژادگفت:در اتصال های رایگان هکر نیز می‌تواند با اتصال به همان شبکه، براحتی دستگاه‌های موجود در شبکه را اسکن کرده و با استفاده از حفره‌های امنیتی موجود در سیستم‌‌های عامل‌ و نرم‌افزارها که این روزها بیش از پیش نمود پیدا کرده‌اند، اطلاعات شخصی و محرمانه شما را سرقت کند.
 
 وی افزود: با عنايت به فرا رسيدن عيد نوروز و شروع تعطيلات بسيار ی از مراكز تجاری از جمله هتل ها،رستوران ها و مراكز خريد جهت جذب گردشگر اقدام به ارائه خدماتی می كنند كه از مهمترين آنها ارائه خدمات اينترنت وای فای به صورت رايگان می باشد.
 
وی افزود: مطمئنا برای افرادی که قصد دارند در هزینه دیتای مصرفی سیم کارت خود صرفه‌جویی کنند یا در طول سفر از ارتباط اینترنتی پرسرعت در دستگاه‌های هوشمند یا لپ‌تاپ خود بهره‌مند شوند، استفاده از این خدمات بسیار لذتبخش است،اما بايد توجه داشته باشند در صورت عدم توجه به امنيت شبكه مورد استفاده سرقت اطلاعات و هك را برای افرادفرصت طلب جهت اخاذی ،تهديد و يا منافع مالی مهيا كرده اند.
 
اين مقام ارشد انتظامی گفت :از آنجايی كه همه شبكه هی فعال وای فای عمومی در مراكز توسط مركز مورد نظر برای مشتريان در نظر گرفته نشده قبل از استفاده از اصالت شبكه ارائه شده توسط آن مركز مطمئن شويد.
 
وی افزود: پس از اطمينان از اصالت شبكه در صورتيكه از لپ تاپ شخصی جهت ورود به اينترنت استفاده مي كنيد از فعال بودن فايروال سيستم عامل خود و همچنين به روز رسانی مرورگر و سايرتنظيمات امنيتی اطمينان حاصل كنيد.
 
وی بيان كرد: هنگام استفاده از وای فای عمومی سعی كنيد از سايت های مجاز كه از پروتكل امن HTTPS استفاده می كنند استفاده كنيد و حتما وای فای سيستم يا گوشی خود را خاموش نگه داريد.
 
رئیس پلیس فتا کرمان در پايان افزود :اموری مانند انتقال وجه،خريد اينترنتی ٬ارسال اطلاعات شخصی و يا اموری از اين قبيل را با وای فای عمومی انجام ندهيد و هنگام استفاده از وای فای عمومی قابليت های به اشتراگ گذاری اطلاعات خود را مانند بلوتوث يا برنامه های به اشتراك گذاری فايل را خاموش نگه داريد.
یادگارنژاد گفت :برا ی هر بار ورود به اينترنت عمومی رمز را به صورت دستی وارد كنيد و گزينه اتصال خودكار به شبكه اينترنت عمومی را غير فعال كنيد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار