چابهار

راه اندازی سامانه مرجع جامع گرشگری چابهار

رئیس کارگروه فضای مجازی ستاد اجرائی خدمات سفر و نوروز 96 منطقه آزاد چابهار از راه اندازی سامانه جامع گرشگری در سال جدید به منظور دسترسی آسان مسافران به اطلاعات گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حسام‌الدین یوسفی رئیس کارگروه فضای مجازی ستاد اجرائی خدمات سفر و نوروز 96 منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه بزرگترین دغدغه مسافران نوروزی آگاهی از اماکن خرید، پذیرایی، تفریحی و گردشگری است، گفت : این سامانه  تحت عنوان جستجو "شوهاز" در آستانه فرا رسیدن سال جدید و به منظور دسترسی آسان به اطلاعات برای بهره‌برداری آن دسته از مسافران و گردشگران نوروزی که چابهار را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند راه‌اندازی شد.
 
یوسفی افزود :در این سامانه تمامی اماکن یاد شده اعم از جاذبه‌های گردشگری، انواع غذاهای محلی، مراکز خرید، شرکت‌های خدمات مسافرتی و همچنین رویدادهای مهم در ایام نوروز 96 لحاظ شده‌اند.

وی بیان کرد: وب سایت این سامانه به آدرس "www.shouhaaz.com" به نحوی طراحی شده که قابلیت استفاده از طریق انواع گوشی‌های آندروید، IOS و ویندوزی، کامپیوتر و تبلت را داراست.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در سال 96 به عنوان استان مقصد گردشگری کشور معرفی شده و شهرستان چابهار از مهمترین مناطق گردشگری استان است، راه‌اندازی این سامانه می‌تواند کمک زیادی به جذب گردشگران و راهنمایی آنها جهت استفاده بهینه از زمان حضور در چابهار، داشته باشد.

بازدید از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی چابهار به جکیگور

به تقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان، با توجه به اجرای طرح نظارتی ایام پایانی سال و نوروز 96 تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان با همرایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و مرکز بهداشت شهرستان چابهار از ترمینال مسافربری، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی، رستوران‌هاو جایگاه‌های سوخت مسیر جاده چابهار تا جکیگور بازدید به عمل آوردند.

بازدید مستمر از مراکز خدماتی و رفاهی به صورت ویژه در دستور کار تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان قرار گرفته و با هدف رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی به طور مستمر انجام می‌شود.

بقاع متبرکه منطقه سیستان آماده میزبانی از زائرین نوروزی

حجت‌الاسلام اسماعیل بامری رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان زابل گفت: چهار بقعه سید باقر، بی بی دوست،خواجه مهدی و نظرگاه حضرت ابوالفضل در نوروز میزبان زائرین، میهمانان و مجاورین عزیز برای استقبال از سال جدید هستند.

وی افزود: راه اندازی خیمه های معرفت با ارائه خدمات فرهنگی نظیر توزیع محصولات فرهنگی، مشاوره خانواده و مذهبی رایگان با حضور مبلغین روحانی و همچنین غرفه های کودک و نوجوان با برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی از دیگر برنامه های ارائه شده در محل این بقاع متبرک است.

حجت الاسلام بامری گفت: سال گذشته 350 هزار نفر در ایام نوروز از یکم تا پانزدهم فروردین به بقاع متبرکه منطقه سیستان مراجعه و از حظ معنوی و خدمات اوقاف بهره مند شدند.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان زابل ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری و با معرفی سیستان وبلوچستان به عنوان هدف گردشگری کشور، استقبال گسترده تری در این زمینه انجام شود.

وی گفت: در همین راستا اقدامات عمرانی و زیربنایی بسیار زیادی از محل نذورات مردمی و کمک خیرین از قبیل توسعه امکانات رفاهی، فضای سبز و ساخت و ساز بقاع متبرکه سیستان صورت گرفته است که در این ایام تمامی عملیات عمرانی برای رفاه حال زائرین و مجاورین و مراجعه کنندگان نوروزی تعطیل شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار