مشهد؛

رشد ۴۰ درصدی فعالیت تشکل های غیر دولتی در دولت تدبیر و امید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از رشد ۴۰ درصدی فعالیت تشکل های غیر دولتی در استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛رشد ۴۰ درصدی فعالیت تشکل های غیر دولتی در دولت تدبیر و امیدسید جواد حسینی در دیدار  با مدیران حوزه ی فرهنگی و اجتماعی معاونت سیاسی گفت:  رشد 40 درصدی تشکل های غیر دولتی در دولت تدبیر و امید نشانگر مشارکت نظام مند مردم در عرصه های اجتماعی است.
 
وی  در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته توسط استانداری خراسان رضوی در حوزه اجتماعی و فرهنگی بیان کرد:  در راستای  اجرایی شدن سند ملی طرح تقسیم کار ملی  در زمینه  کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی 84  پروژه و طرح از سوی دستگاه‌ها با اعتباری حدود چهار میلیارد  در حال انجام است .
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تحقق راهبردهای 10 گانه در عرصه سمن ها نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، گفت:  در حوزه تمامی سازمان های مردم نهاد باید این راهبرد ها مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
حسینی تصریح کرد: پیگیری هفته فرهنگی شهرستان‌ها و شناسنامه فرهنگی، ایجاد پایگاه پژوهش‌های اجتماعی، توجه به بحث حقوق شهروندی، صیانت، عفاف و حجاب  از فعالیت های ویژه صورت گرفته در حوزه اجتماعی استان است.
 
 وی ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در حوزه اتباع خارجی نیز افزود: در زمینه اتباع خارجی فعالیت‌ها نظام‌مند است و  اموری مانند ثبت ‌نام از دانش‌آموزان اتباع خارجی، صدور دفترچه بیمه سلامت بویژه برای 23 هزار قشر آسیب پذیر که بصورت رایگان صورت گرفت، طرح جمع‌آوری و تردد اتباع غیرمجاز، برگزاری دوره‌های حرفه ‌آموزی برای 200 نفر از پناهندگان با همکاری دولت و سازمان فنی و حرفه‌ای، تمدید مدارک اقامتی و مجوز اشتغال اتباع از جمله  فعالیت های ویژه در این حوزه است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی همچنین با تقدیر از حوزه پدافند غیر عامل استانداری گفت: برای اولین بار در کشور سند پدافند غیر عامل استان تدوین گشته است که حرکتی بدیع و نو در این زمینه است.
 
انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.