مشهد؛

توسعه گردشگری از رویکردهای اصلی دولت در خراسان رضوی است

توسعه صنعت گردشگری در خراسان رضوی از رویکردهای اصلی دولت تدبیر و امید است.

توسعه گردشگری از رویکردهای اصلی دولت در خراسان رضوی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گردشگری حلال و پاک را به نمایش می گذارد و این قطعا می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای کشور به همراه داشته باشد.
وی توجه به صنعت گردشگری را در خراسان رضوی ضروری دانست و افزود: شهر مشهد باید خود را برای پذیرایی از زائران و مسافران کشورهای مختلف دنیا آماده کند و در این زمینه باید زیرساخت های مناسب مد نظر قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: دولت به تنهایی نمی تواند زیرساخت های صنعت گردشگری را در کشور و در خراسان رضوی تامین کند و بر همین اساس سرمایه گذاران نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.
رشیدیان گفت: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که سرمایه گذاران خارجی بتوانند در کنار سرمایه گذاران داخلی به توسعه و رونق صنعت گردشگری کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه باید خدمت به زائران در ساخت هتل ها مد نظر قرار گیرد، تاکید کرد: در دولت یازدهم به موضوع صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این عرصه و فراهم کردن شرایطی مناسب برای حضور گردشگران خارجی بیش از گذشته توجه شده است.
رشیدیان گفت: طبق توافقات انجام شده قرار است 12 هزار میلیارد ریال در حوزه توسعه فرودگاهی هزینه شود که قطعا می تواند شرایط بهتری را برای مردم مشهد از لحاظ کاهش آلودگی هوا و صوتی به همراه داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید شرایط مناسبی برای حمل و نقل زائران و مسافران در نظر گرفته شود، افزود: برقی شدن قطار تهران – مشهد باعث می شود که مسافران این استان از 14 میلیون نفر در سال به 20میلیون نفر برسد.
رشیدیان گفت: گسترش بزرگراه ها در محورهای منتهی به استان و اهتمام ویژه نهادهای مختلف باعث شده که تلفات جاده ای در این استان به شدت کاهش یابد.
وی افزود: صنعت گردشگری پردرآمدترین و پرسودترین صنعت بعد از نفت محسوب می شود و بر همین اساس باید به آن توجه ویژه کرد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار