از انتخاب درخشان تا ناکامی جودوکاران در تاتامی ریو

عملکرد فدراسیون جودو در سال 95 را در گزارش ذیل مشاهده کنید.

از انتخاب درخشان تا ناکامی جودوکاران در تاتامی ریوبه گزارش خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جودو ایران در سال 95 مانند سال های قبل، عملکرد کم فروغی را پشت سر گذاشت و به جز کسب سه سهمیه المپیک، نتوانست انتظارات اهالی این رشته را فراهم کند.
 
علیرضا خجسته(66kg)سعید ملایی (81kg-) و جواد محجوب(-100 kg) سه جودوکاری بودند که موفق شدند برای کشورمان سهمیه المپیک ریو را کسب کنند اما خجسته جوان به دلیل هم قرعه بودن با نماینده رژیم اشغالگر قدس و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از شرکت در بزرگ ترین آوردگاه جهان ورزش انصراف داد.
 
ملایی در دور اول رقابت های المپیک با شکست مقابل "خسن خالمورزائف" روس که در نهایت به مقام قهرمانی این مسابقات رسید از دور رقابت ها کنار رفت. همچنین محجوب هم مغلوب توما نیکیفوروف جودوکار بلژیکی شد و به سرعت تاتامی جودو ریو 2016 را ترک کرد.
 
چهار مهر 95 محمد درخشان در رقابت با آرش میراسماعیلی بار دیگر جایگاه ریاست فدراسیون جودو را کسب کرد تا اهالی این رشته امید زیادی برای بازگشت جودو کشورمان به جایگاه درخشان قبلی پیدا کنند.
 
تیم ملی جودو کشورمان پس از پایان رقابت های المپیک با 8 نماینده در جایزه بزرگ باکو شرکت کرد. ملایی مدال نقره این رقابت ها را به دست آورد و همین عامل سبب شد در رنکینگ فدراسیون جهانی جودو تا رتبه چهاردهم بالا بیاید،سایر جودوکاران نتوانستند نتایج قابل توجهی را در این تورنمنت بین المللی کسب کنند.
 
ملی پوشان جودو کشورمان این روزها تمرینات خود را برای بازی های کشورهای اسلامی در باکو جمهوری آذربایجان و مسابقات جهانی مجارستان دنبال می کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار