از پا به رکاب شدن نصف جهان در چهارباغ تا افتتاح ورزشگاه 23 ساله اصفهان

خبرنگاران در سال 1395 هجری شمسی در حوزه های مختلف خبر، عکس و تصاویر خود را در آرشیو رسانه ایی خود به ثبت رساند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،خبرنگاران و اصحاب رسانه همانند دیگر قشر های جامعه به خانه تکانی می پردازند البته این خانه تکانی با خانه تکانی دیگر متفاوت است ، خبرنگاران با آرشیو اتفاقات خبری و حضور در مجامع خبری مختلف ثبت عکس های خبری و ضبط تصاویر مختلف خانه تکانی می کنند .
سال 1395 هجری شمسی برای همکاران ما در رسانه های مختلف دیداری ، نوشتاری ، مکتوب و مجازی سالی پر از رویدادهای تلخ و شیرین بود .
امسال همکاران رسانه ایی من در استان اصفهان سال پر خبری را پشت سر گذاشتند ، فروردین ماه امسال در همان روز های ابتدایی اش پر خبر بود .
حضور مسافران و گردشگران در اماکن تاریخی اصفهان و فعالیت ستادهای اسکان مسافران نورزی در محل اقامت تعیین شده و ثبت عکس ها و تصاویر خبری از ازدهام جمعیت در اماکن تاریخی از جمله میدان نقش جهان مهمترین رویداد های روزهای ابتدایی سال 1395 بود.
پس از پایان تعطیلات در 18 فروردین ماه داستان باز و بسته شدن زاینده رودآغاز شد و رودخانه زاینده رود در 18 فروردین ماه برای آبیاری مناطق شرق اصفهان  باز شد هرچند مسافران نوروزی از رودخانه زاینده رود بی بهره شدند اما جاری بودن آب در بهار  بهترین عکس های خبری را برای همکاران من به ارمغان آورد.

اردیبهشت ماه هر سال تولد شیخ بهایی معمار کبیر اصفهان بهانه ایی است برای نکوداشت هفته به نام اصفهان که این برنامه نیز در رسانه های استانی منتشر و منعکس شد.
پنج شنبه 16 اردیبهشت 95 همزمان بامبعث پیام آور مهربانی ها حضرت محمد مصطفی (ص) پویشی در اصفهان به صورت رسمی آغاز به کار کرد که سر آغاز فصل نوینی در حرکت های مردمی به خصوص در دیار نصف جهان بود پویش مردمی ترافیک شهر با ابتکار معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در راستای فرهنگسازی رفتار های ترافیکی در شب مبعث حضرت محمد(ص) با حضور اقشار مختلف مردم ، هنرمندان و مسوولان کشوری از جمله فرمانده نیروی انتظامی با برپایی جشن مردمی کار خودش را به طور رسمی با شعار هوای اصفهان را داریم.
این پویش توانست طرح سه شنبه های بدون خودرو  در چهارباغ را در اصفهان با مشارکت اقشار مختلف مردم اجرا کند و فرهنگ دوچرخه سواری را در میان مردم نصف جهان نهادینه کند و عکس ها و تصاویری که در چهارباغ اصفهان گرفته شد برای همیشه ماندگار ماند.
از مهمترین اتفاقات خبری خرداد ماه می توان به قهرمانی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در سوم خرداد ماه در برابر استقلال تهران در خرمشهر اشاره کرد که این تیم برای دومین سال متوالی قهرمان جام حذفی شد و جواز حضور در بازی های آسیایی را کسب کرد .
از پا به رکاب شدن نصف جهان در چهارباغ تا افتتاح ورزشگاه 23 ساله اصفهان
زاینده رود دگربار بر گِل نشست
زاینده رود پس از ماه ها جریان و افزایش حجم آب رها شده برای کشت بهاره کشاورزان، بار دیگر بر گل نشست و خشکی را بر خود دید.
این تیتر خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا ) در مورخه 16/ 3/95 که البته در دیگر رسانه های استان نیز درج شده و آن خشکی زاینده رود پس از دو ماه رهسازی آب بوده است.
از پا به رکاب شدن نصف جهان در چهارباغ تا افتتاح ورزشگاه 23 ساله اصفهان
در تیرماه و قبل از آغاز فصل جدید لیگ برتر ذوب آهن با شکست استقلال خوزستان قهرمان سوپر جام باشگاههای کشور شد که این خبر هم برای ورزش دوستان خبری خوش بود.
موفقیت پزشکی و علمی  بسیاری در سال 95 در اصفهان بدست آمد و همکاران ما در رسانه های استان آن را منتشر کردند
رکورد تازه ای برای  اصفهان
نوزادی که پس از 14 سال و دو ماه فریز امروز در اصفهان متولد شد حیرت دوباره جهانیان را برانگیخت .
به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید اسدالله کلانتری پزشک زنان و نازایی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه در ایران و خاورمیانه و حتی اروپا برای اولین بار است که جنین حاصل از فریز بیشتر از 14 سال بدنیا می آید و این حاصل تلاش همکاران ما در مرکز باروری و ناباروری اصفهان است و هم اکنون این نوزاد دختر که در بیمارستان مهرگان اصفهان بدنیا آمده در سلامت کامل به سر می برد.
وی ادامه داد: رکورد قبلی جنین فریز مربوط به 4 سال پیش بوده که نتیجه آن تولد دوقلوهای همسان با فاصله سنی 11 سال و نیم است.
همچنین انجام 49 پیوند موفق قلب در اصفهان به گفته دکتر میر محمد صادقی سرپرست پیوند قلب بیمارستان چمران از دیگر خبرهای خوش بود که در رسانه ها منتشر شد.
شور و حال بازگشایی مدارس و تبلیغات شهری در زمینه بازگشایی مدارس ، عزاداری دهه ی اول محرم و سوگواری اباعبدالله حسین در مناطق مختلف اصفهان و حضور وزیر اقتصاد در جمع فعالان اقتصادی و جلسات اقتصاد مقاومتی مهمترین رخداد های مهر ماه 95 بود. 

در حوزه ی اخبار نظامی نیز ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز یا حسین بن علی (ع) توسط امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور جانشین فرماندهی نیروی هوایی ارتش در منطقه انارک اصفهان برگزار شد .
خداحافظی محرم نودکیا از دنیای فوتبال در حاشیه شهرآورد اصفهان و تلاش حاج صفی برای انصراف این بازیکن از دیگر خبرهای مهم هفتمین ماه سال 95 بود .
آبان، ماه دیدار با یار
26 آبان 1395 امسال بی تردید روزی فراموش نشدنی برای مردم اصفهان بود روزی که به بهانه 25 آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان در تشییع شهدا مسولان استانی ملاقاتی با مقام معظم رهبری ترتیب دادند .
دبیر کمیته اطلاع رسانی دیدار مردم اصفهان با مقام معظم رهبری با اشاره به نخستین دیدار مردم اصفهان در سال 1389 با مقام معظم رهبری، گفت: از سال 89 تا کنون دیدار دیگری صورت نگرفت و امسال این توفیق حاصل شد تا در تاریخ 26 آبان ماه دیداری با ایشان داشته باشیم. فرهمند اضافه کرد: سهمیه استان اصفهان برای دیدار با مقام معظم رهبری سه هزار و 500 الی چهار هزار نفر است و کمیته اطلاع رسانی صدا و سیما و  مطبوعات نیز از سهمیه 40نفری برخوردار هستند.

 وی با اشاره به اینکه امکان ملاقات با مقام معظم رهبری برای تمام مردم اصفهان میسر نیست، ادامه داد: درصدد هستیم این دیدار را برای مردم اصفهان عینی و ملموس کنیم. زمان حرکت 90 دستگاه اتوبوس حامل مردم اصفهان بعد از ظهر 25 آبان است.
رهبر معظم انقلاب در آن دیدار ،اصفهان را شهر «علم، دین، ولایت، کار و ابتکار، هنر و فرهنگ، و شهادت» خواندند و افزودند: مردم استان اصفهان در فداکاری و ایثار برای کشور و دین خدا پیشگام و پیش‌قدم بوده‌اند، و شهیدان بزرگ و نام‌آوری همچون آیت‌الله بهشتی، همّت، خرّازی، کاظمی و ردّانی‌پور از این منطقه برخاسته‌اند که هریک همچون مشعلی فروزان، راه ملت را روشن می‌کنند.

از پا به رکاب شدن نصف جهان در چهارباغ تا افتتاح ورزشگاه 23 ساله اصفهان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «گشاده‌دستی در انفاق مال در راه خدا و خیرات عمومی»، و «صرفه‌جویی در زندگی معمولی و شخصی» را از دیگر خصوصیات خوب و ممتاز مردم اصفهان برشمردند.
متاسفانه رسانه های استان اصفهان امسال نیز خبرهای تلخی را مخابره کردند ، از تصادفات مختلف در جاده های استان و حتی تصادفات درون شهری در خیابان ها و بزرگراه های شهر اصفهان و دیگر شهرستان های استان تا مرگ های خاموش با گاز مونوکسید کربن که با وجود اطلاع رسانی های فراوان امسال نیز در اصفهان کم نبود.
غرق شدن در استخرها، کانال ها و زاینده رود و آتش سوزی ها ی مختلف در اصفهان گرچه حوادث رخ داده به تلخی حادثه پلاسکو تهران در دی ماه امسال نبود اما آتش سوزی در مغازه لحاف دوزی و مرگ دو نوجوان و آتش سوزی بازار قلندرها که خوشبختانه تلفات جانی نداشت را می توان به عنوان تلخ ترین حوادث 1395 در اصفهان نام برد.
در سالی که گذشت همایش ها و سیمنارهای مختلفی برگزار شد که خبرگزاری ها و رسانه های مختلف این رویدادها را پوشش دادند،  کنگره آیت الله مظاهری را می توان به عنوان یکی از بزرگترین همایش های اصفهان عنوان کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص کنگره نکوداشت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی مظاهری در اواخرآذرماه سال جاری، اظهار کرد: برگزاری این کنگره کار بسیار بزرگی است و بزرگترین رویدادی است که در ارتباط با نکوداشت مفاخر استان برگزار می شود.
از پا به رکاب شدن نصف جهان در چهارباغ تا افتتاح ورزشگاه 23 ساله اصفهان
همایش های مختلف علمی و پزشکی ، اقتصادی و اجتماعی نیز در اصفهان برگزار شد که ارزش خبری فراوانی داشت .
باز شدن 22 روزه رودخانه زاینده رود در اواخر دی ماه تا اواسط بهمن ماه امسال نیز مسکنی موقت برای کشاورزان   شرق اصفهان  بود و بازهم برای مقطعی مردم اصفهان را خوشحال کرد.
در سالی که پشت سر گذاشتیم پروژه ها و طرح هایی نیز مورد بهره برداری رسید که شاید یکی از این ابر پروژه ورزشگاه نقش جهان بود که 23 سال به طول انجامید و همواره رسانه ها پیگیر افتتاح این طرح ملی از مدیران مختلف ورزشی و غیر ورزشی استانی و کشوری بودند که هر کدام از آنها قول افتتاح می دادند از استان خداحافظی می کردند ولی بالاخره به هر شکلی بود این ورزشگاه با واگذاری به فولاد مبارکه بیش از 40 هزار تماشگر را در بازی استقلال و سپاهان به خود دید و یکی از زیباترین عکس های خبری از این بازی را در آرشیو خبری کشور به ثبت رساند.
افتتاح فاز دوم خط یک متروی اصفهان با حضور جهانگیری
فاز دوم خط یک متروی اصفهان از ایستگاه شهدا تا ایستگاه تختی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
بهره برداری از فاز دوم خط یک متروی اصفهان ایستگاه های خط یک مترو پس از سال ها نیز از دیگر خبر های خوشی بود که مورد توجه شهروندان اصفهانی قرار گرفت.
از پا به رکاب شدن نصف جهان در چهارباغ تا افتتاح ورزشگاه 23 ساله اصفهان
در سالی که گذشت شاهد تغییر و تحولات مدیریتی در استان اصفهان بودیم گرچه شایعاتی برای رفتن استاندار اصفهان مطرح شد و در مقطعی نیز این شایعات قوت گرفت اما استاندار اصفهان بر مسند استانداری اصفهان باقی ماند اما فرماندار اصفهان برکنار شد و این خبری بود که حدود چند هفته پیش رسانه ایی شد و فضل الله کفیل جای خود را به احمد رضوانی داد.
مراسم تکریم و پاسداشت مدیر کل اسبق ثبت احوال استان و معارفه مدیر کل جدید در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.
حسین غفرانی به عنوان مدیر کل ثبت و احوال استان اصفهان معرفی و از تلاش های کیومرث های حاجی رحیمیان در مدت تصدی اش قدردانی شد.
در ادامه رفت آمد های مدیریتی مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان معرفی شد و مهدی حیدری زاده به عنوان مدیر عامل مخابرات اصفهان معرفی شد.
از پا به رکاب شدن نصف جهان در چهارباغ تا افتتاح ورزشگاه 23 ساله اصفهان
حضور کره ایی ها در اصفهان و عقد قرار داد خواهر خواندگی بین اصفهان و گوانجو و همچنین برپایی همایش فرهنگی جاده ابریشم از آخرین برنامه هایی بود که در روزهای پایانی سال 95 در اصفهان برپا شد و رسانه ها آن را منعکس کردند.
سال 1395 دقایق پایانی اش را در حال سپری کردن است و مطالب بالا تنها گزیده ایی از مهمترین اتفاقات خبری اصفهان در سالی که گذشت بود امیدوارم امسال هم همکاران رسانه ایی اصفهان سال خوب و پر خبر و البته خوش خبر برای مردم استانشان داشته باشند .


گزارش سیدامیرمهدی ساب چیان




انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.