توسط استاندار خوزستان؛

صدور مجوز احداث شهرک کشاورزی گتوند

استاندار خوزستان مجوز صدور راه اندازی شهرک کشاورزی در زمین های پادگان شهید باغبانی بخش مرکزی گتوند را صادر نمود.

صدور مجوز احداث شهرک کشاورزی گتوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در سفر به شهرستان گتوند با اشاره به وضعیت اشتغال در این شهرستان بیان داشت: 1 هزار و 100 هکتار زمین پادگان شهید باغبانی در بخش مرکزی گتوند در راستای اشتغالزایی به شهرک کشاورزی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه با تشکیل کمیته ای روند احداث شهرک کشاورزی نمونه شهرستان گتوند در دست پیگیری برای اجرا است افزود: با راه اندازی این شهرک کشاورزی 1 هزار و 700 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

شریعتی شرکت نصر میثاق و تعاونی فارغ التحصیلان کشاورزی شهرستان گتوند را به عنوان متولی احداث شهرک کشاورزی گتوند معرفی و تصریح کرد: این طرح پس از تایید سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان محلی واگذار خواهد شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر راه اندازی شهرک کشاورزی گتوند در کوتاه ترین زمان اذعان داشت: اجرای این طرح کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتفال، در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز تحولی را در این شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کارخانه ها و صنایع مختلف نیز راهکارهای لازم در قالب یک بسته اقتصادی آماده شده که ظرف یک ماه آینده نیز عملیاتی خواهد شد.

غلامرضا شریعتی با اشاره به وضعیت نامناسب طرح مجتمع گاومیش داری منطقه  2 پیران در بخش مرکزی گتوند اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی موظف است هر چه سریع تر در این رابطه تصمیم گیری کند و اگر نیاز باشد سرمایه گذار از بیرون از شهرستان با تعهد و شرط بکارگیری افراد بومی برای اجرای این طرح بکار گرفته شود.

وی در ادامه با عذرخواهی از مردم گتوند به خاطر تاخیر در سفر رسمی به این شهرستان بیان کرد: 2بار به طور غیر رسمی در این شهرستان حضور پیدا کردم ولی این سفر اولین سفر رسمی بود که مسائل و مشکلات این شهرستان به صورت حضوری و ویژه بررسی شد.


شریعتی با اشاره به مصوبات نشست شورای اداری که با حضور مدیران کل، فرماندار، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس، امام جمعه و مسئولان شهرستان گتوند  برگزار شد، خاطرنشان کرد: مسایل و مشکلات آب روستایی، جاده، گردشگری، منطقه حفاظت شده محیط زیست و اجرایی کردن وظایف نوسازی مدارس از جمله مصوبه های مهم مطرح شده در نشست شورای اداری این شهرستان بود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت شبکه مخابراتی در شهرستان گتوند گفت: اداره کل مخابرات خوزستان موظف شد با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مشکل اینترنت و تلفن مناطق کیارس و پل پرزین را در روزهای آینده و همچنین مشکل مخابراتی دیگر مناطق این شهرستان را تا پایان سال 96 مرتفع کند.

استاندار خوزستان در پایان با بیان مشکلات شرکت لاستیک سازی خوزستان نیز اذعان کرد: تسهیلات خوبی برای این شرکت تصویب شده است و بانک انصار متعهد شد تا 60 میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت پرداخت کند که 40 میلیارد ریال از این مبلغ امروز شنبه 28 اسفند ماه و 20 میلیارد ریال دیگردر ابتدای سال 96 به حساب شرکت واریز می شود.

غلامرضا شریعتی درخصوص جذب نشدن نیروهای بیکار این شهرستان در شرکت ها و کارخانجات شهرهای پیرامون بیان  داشت: با اجرای طرح هایی نظیر مجتمع گاومیش داری 2 پیران، شهرک کشاورزی و راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل ناحیه صنعتی، گردشگری وپارک کوهستان شاهد اشتغالزایی خوبی در این شهرستان خواهیم بود.

احداث مجتمع گاومیش داری 2200 راسی 2 پیران در بخش مرکزی گتوند در زمینی به مساحت 30 هکتار مصوب شده است؛ با اجرای این طرح بیش از 200 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر، ترکالکی، سماله، جنت مکان و نیز 45 روستا است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.